کد خبر: 279201
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

ایران از منظر رسانه‌های عربی/ ۱۶ مارس ۲۰۱۹، ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟

مانور پهپادهای سپاه در آب‌های خلیج فارس، بازتاب توافق ایران و سوریه در مورد اداره بندر لاذقیه، تقابل اقتصادی عربستان با ایران در خاک عراق و سخنان پمپئو در مورد ایران بخشی از موضوعاتی بودند که در مطبوعات عربی امروز شانزدهم مارس 2019 (25 اسفند 1397) به آن پرداخته شده است.

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟
کد خبر: 279201
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مانور پهپادهای سپاه در آب‌های خلیج فارس، بازتاب توافق ایران و سوریه در مورد اداره بندر لاذقیه، تقابل اقتصادی عربستان با ایران در خاک عراق و سخنان پمپئو در مورد ایران بخشی از موضوعاتی بودند که در مطبوعات عربی امروز شانزدهم مارس 2019 (25 اسفند 1397) به آن پرداخته شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه الشرق الاوسط خبرهای محکومیت یک از اعضای مجلس شورای اسلامی را به اتهام تعرض جنسی در دادگاه بدوی را به نقل از خبرگزاری فارس منتشر کرد، در حالی که به نقل از سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورا تاکید کرد هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در جریان صدور چنین حکمی قرار نگرفته است.

این روزنامه به نقل از منابع فرانسوی مدعی شد: هر نوع خللی در اجرای بندهای توافق هسته‌ای با اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران همراه خواهد شد و در ادامه همین گزارش خبر داد سفیر جدید فرانسه در تهران، یک کارشناس مسائل هسته‌ای است. به زعم الشرق الاوسط انتخاب این کارشناس بیانگر اهمیتی است که پاریس به پرونده هسته‌ای ایران در سال های آینده قائل است.

روزنامه القدس العربی در گزارشی ترجمه شده از برنامه‌های ایران برای بندر لاذقیه نوشت و پرسید «آیا اسرائیل و آمریکا حاضر به پذیرش اجرا شدن این برنامه‌ها خواهند شد؟»

روزنامه العرب که در لندن منتشر می‌شود نیز تیتر اول خود را به گزارشی تحلیلی در مورد آنچه آن را بحران اعتماد به وجود آمده بین اسد و کرملین بعد از تعهد رئیس‌جمهور سوریه به اعطای مدیریت بندر لاذقیه به ایران نام برد، اختصاص داد.

این روزنامه وابسته به امارات متحده عربی در تحلیلی به قلم «باب دریوس» هم با قبول ضمنی شکست فشار تحریمی بر ایران احتمال رسیدن ساعت صفر اقدام نظامی آمریکا علیه ایران برای تضعیف توانمندی این کشور در نفوذ در کشورهای منطقه را مورد بررسی قرار داد.

العرب همچنین صفحه‌ای دیگر از شماره امروز خود را به تلاش عربستان برای مقابله اقتصادی با ایران در خاک عراق اختصاص داد و در تحلیل دیگری به قلم حامد الکیلانی به این نتیجه رسید که سفر روحانی به عراق توانست این پیام مهم را به طرف آمریکایی برساند که پایگاه مذهبی که تهران به آن تکیه زده است از هر پایگاه نظامی که آمریکا در آن سنگر گرفته یا از آن دست به انجام عملیات می‌زند، قدرتمندتر است.

روزنامه الرای الیوم هم در تحلیلی از داخل فلسطین اشغالی به نقل از جانشین سابق ستاد ارتش اسرائیل نوشت: باید اعتراف کنیم بدون کمک آمریکا قادر به مقابله با ایران نخواهیم بود.

در مقابل روزنامه لبنانی المستقبل به نقل از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نوشت: اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در تمامی خاورمیانه تلاش‌های ایالات متحده را در حل منازعات منطقه‌ای تضعیف می‌کند.

این روزنامه الکترونیکی همچنین به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داد نیروی دریایی مصر اوایل هفته (گذشته) دو کشتی ایرانی حامل 80 هزار تن گازوئیل را که از ایران عازم سوریه بودند توقیف کرده است.

روزنامه البناء دیگر روزنامه لبنانی گزارشی از مانور پهپادی سپاه منتشر کرد و به نقل از سردار حسین سلامی نوشت: نیروی هوا فضای سپاه در خط مقدم و پیشگام تولید پهپاد قرار دارد.

الدیار هم به نقل از ظریف خواستار نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در واکنش به حمله تروریستی نیوزیلند شد. این روزنامه همچنین جنگ روانی حزب‌الله و ایران علیه اسرائیل را هم دستمایه یک گزارش مفصل کرده است.

الدیار در گزارش دیگری به رزمایش اخیر در خلیج فارس پرداخته و آن را مانوری عظیم با عملیات هجومی منحصر به فرد توصیف کرد.

روزنامه الوطن عربستان در گزارشی طولانی از 4 ابزار قدرت نرم ایران در آمریکا سخن گفت و مدعی شد ایران لابی و گروه‌های فشار خاص به خود را در ایالات متحده دارد.

این در حالی است که روزنامه الریاض از منظر خود حضور سیدابراهیم رئیسی را در صدر قوه قضائیه ایران مورد بررسی قرار داد.

روزنامه البیان امارات هم تلاش کرد تا با استمداد از یک جمله پمپئو حضور نظامی سعودی ـ اماراتی را در یمن سوپاپ اطمینانی برای جلوگیری از پیشبرد طرح‌های ایران در منطقه توصیف کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها