کد خبر: 279512
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۲۱:۳۰:۰۰
| |

سرخط مهمترین خبرهای بین‌الملل/ ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۷

از دیدار محمد عمر داودزی با ظریف تا اولین وتوی ترامپ

دیدار محمد عمر داودزی با ظریف، صادر شدن اولین وتوی رئیس‌جمهور آمریکا و مجرم شناخته شدن عامل حمله تروریستی به مسجدی در نیوزیلند در دادگاه محلی مهم‌ترین خبرهای حوزه بین‌الملل بود.

از دیدار محمد عمر داودزی با ظریف تا اولین وتوی ترامپ
کد خبر: 279512
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۲۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد عمر داودزی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان در امور صلح بعدازظهر با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

***

عامل حمله تروریستی به مسجدی در نیوزیلن د، بعد از مجرم شناخته شدن در دادگاه محلی، تا زمان برگزاری جلسه محاکمه اصلی به تاریخ 5 آوریل، در بازداشت باقی خواهد ماند.

***

رئیس‌جمهور آمریکا نخستین وتوی خود را صادر کرد و رای کنگره برای لغو وضعیت فوق‌العاده اعلام‌شده از سوی او در خصوص تامین بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را رد کرد.

***

وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگویی با اشاره به نزدیک شدن به موعد مقرر برای اجرای برگزیت اعلام کرد که در حال حاضر زمان تصمیم‌گیری برای تعویق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فرارسیده است.

***

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور از 19 تا 23 مارس به منظور بررسی چالش‌های امنیتی به اراضی اشغالی، لبنان و کویت سفر خواهد کرد.

***

«نیکولاس مادورو» رییس‌جمهور ونزوئلا عامل قطعی برق گسترده یک هفته پیش در این کشور را حمله سایبری از سوی آمریکا اعلام کرد، اما منتقدان او می‌گویند، سوءعملکرد دولت در حفاظت از زیرساخت‌ها باعث وقوع این اتفاق شده است.

***

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: در مذاکرات موسوم به «گفت‌وگوی راهبردی آلمان-آمریکا» مقام‌های دو کشور همکاری راهبردی خود و همچنین رسیدگی به بحران‌های خاورمیانه را به عنوان اولویت‌های اصلی خود تعیین کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها