کد خبر: 279514
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۶:۳۳:۰۰
| |

کره جنوبی و کامبوج همکاری‌های اقتصادی را گسترش می‌دهند

رهبران کره جنوبی و کامبوج توافق کردند تا ضمن گسترش همکاری های اقتصادی، تلاش های مشترکی را برای ایجاد صلح در شبه جزیره کره و منطقه بکار بگیرند.

کره جنوبی و کامبوج همکاری‌های اقتصادی را گسترش می‌دهند
کد خبر: 279514
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۶:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی و هون سون نخست وزیر کامبوج روز شنبه در نشست مشترک خود «پنوم پن» پایتخت کامبوج بر تلاش برای بهبود روابط کره جنوبی با اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ.سه.آن) تاکید کردند.


به گزارش یونهاپ، سفر سه روزه رییس جمهوری کره جنوبی به کامبوج نخستین سفر رییس جمهوری این کشور در طی یک دهه گذشته بوده است.


کره جنوبی و کامبوج در ابتدا روابط دیپلماتیک خود را در سال 1970 برقرار ساختند، اما این روابط در سال 1975 قطع شد.

مون با تاکید بر اینکه امکان افزایش روابط میان دو کشور وجود دارد تصریح کرد اعتقاد دارم رابطه دو کشور دارای توان بالقوه برای رشد سریعتر در آینده است.


او وعده داد پشتیبانی بیشتری از کامبوج تحت سیاست جدید کره جنوبی به عمل آورد و افزود: کامبوج در حال حاضر نیز دومین مقصد بزرگ کمک های رسمی کره جنوبی است.


به گفته وی حدود 50 هزار کامبوجی در حال حاضر در کره جنوبی زندگی می کنند و سالانه نیز حدود 400 هزار شهروند اهل کره جنوبی به صورت توریستی به این کشور سفر می کنند.


نخست وزیر کامبوج نیز ضمن اظهار امیدواری نسبت به بهبود روابط دو جانبه تاکید کرد معتقدم ما می‌توانیم رابطه بین دو کشور را با دیدار رییس جمهور مون تقویت کنیم و همکاری میان دو کشور را گسترش دهیم.


هون سن با اشاره به اینکه ما می توانیم روابط را به سمت یک شراکت استراتژیک دو جانبه تقویت کنیم افزود: به طور فعال از سیاست جدید رییس جمهوری کره جنوبی حمایت می کند و امیدوار است روابط دو کشور با کشورهای عضو «آ.سه.آن» توسعه یابد.


کامبوج سومین ایستگاه سفر 7 روزه رییس جمهوری کره جنوبی بود، او در نخستین مقصد وارد برونئی شد و بعد از آن از مالزی دیدن کرد.


کشورهای عضو اتحادیه «آ.سه.آن» دومین شریک تجاری کره جنوبی در جهان هستند به طوری که این اتحادیه سال گذشته میلادی 160 میلیارد دلار با کره جنوبی مبادلات تجاری داشته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها