کد خبر: 279517
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۴ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

یحیی کمالی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مجلس در سال 98 باید به دنبال حل مشکل اشتغال و معیشت مردم باشد/ برطرف نشدن نگرانی‌های مردم به نفع نظام نیست/ باید فتنه 98 را جدی بگیریم/ مجلس در بعد نظارتی ضعیف است/ تعامل سازنده میان قوا تنها راه حل خروج از بحران است

یحیی کمالی‌پور،، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس باید در سال 98 به دو مقوله اشتغال و معیشت مردم اهتمام بورزد تا این مشکلات حل شود.

مجلس در سال 98 باید به دنبال حل مشکل اشتغال و معیشت مردم باشد/ برطرف نشدن نگرانی‌های مردم به نفع نظام نیست/ باید فتنه 98 را جدی بگیریم/ مجلس در بعد نظارتی ضعیف است/ تعامل سازنده میان قوا تنها راه حل خروج از بحران است
کد خبر: 279517
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۴ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی‌پور، نماینده جیرفت و عنبرآباد و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین به دستور کار مهم مجلس در سال 98 اشاره کرد و گفت: جامعه در حوزه عملکردی 2 درخواست عمومی از مجلس شورای اسلامی داشت که مجلس متأسفانه در سال 97 علیرغم اقداماتی که از ناحیه کمیسیون‌های تخصصی انجام شد نتوانست افکار عمومی را در این 2 حوزه اقناع کند. یکی بحث معیشت مردم بود که ما نتوانستیم این چالش را از پیش رو برداریم. مشکل دیگر هم اشتغال بود که ما همچنان شاهد گرفتاری در حوزه فارغ‌التحصیلان بیکار هستیم.

او ادامه داد: مجلس باید در سال 98 به دو مقوله اشتغال و معیشت مردم اهتمام بورزد تا این مشکلات حل شود. در سال‌هایی که از عمر مجلس گذشت یکی از ارکان اساسی وظایف مجلس در حوزه نظارت آن چنان که می‌باید، کارآمد جلوه نکرد. اگر نظارت‌های مجلس به‌موقع و با حساب‌وکتاب انجام می‌شد شاید امروز شاهد این حجم از چالش، اختلاس، دزدی، ناهنجاری‌های اجتماعی و... نبودیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: تعامل سازنده میان قوا تنها راه حل خروج از بحران است.

او ادامه داد: مجلس، دولت و قوه قضاییه باید بتوانند همدیگر را هم‌پوشانی کنند تا مشکلات فراروی جامعه برطرف شود و به نظر می‌رسد یکی از دلایلی اساسی این نارسایی‌ها عدم نظارت صحیح مجلس است.

کمالی‌پور با اشاره به دغدغه‌های مردم، گفت: احساس می‌کنم که مردم دغدغه و نگرانی دارند و برای رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌ها باید کاری انجام دهیم و اگر کاری انجام ندهیم فرایند این نگرانی‌ها به‌نوعی خود را نشان می‌دهد که این موضوع به نفع نظام و کشور نیست.

او در خصوص بحث‌های مطروحه پیرامون ایجاد فتنه 98، ادامه داد: آنچه مقام معظم رهبری در کشور بیان می‌کنند مبتنی بر دریافت ایشان از چالش‌های کشور است. باید فتنه 98 را جدی بگیریم و به آن توجه کنیم. فرمایشات رهبری قابل تعامل است و مسئولین باید فرمایشات رهبری را جدی بگیرند و به این فکر باشند که اگر قرار است چنین اتفاقی در کشور ایجاد شود زمینه‌های عدم ایجادش را در کشور فراهم کنند و اگر خدایی نکرده این فتنه برپا شد با آن مبارزه جدی داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها