کد خبر: 279808
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۱۴:۴۹:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

کل سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی 77 میلیارد دلار بود/ تولید گاز ایران در پارس جنوبی از قطر پیشی گرفت/ تزریق صد میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری با راه‌اندازی چهار فاز جدید در عسلویه

محمد مشکین‌فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: کل سرمایه‌گذاری در فازهای پارس جنوبی 77 میلیارد دلار بوده که با 10 میلیارد دلار دیگر توسعه مرحله اول به پایان می‌رسد.

کل سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی 77 میلیارد دلار بود/ تولید گاز ایران در پارس جنوبی از قطر پیشی گرفت/ تزریق صد میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری با راه‌اندازی چهار فاز جدید در عسلویه
کد خبر: 279808
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۱۴:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد مشکین‌فام در آیین افتتاح رسمی فازهای 13 ، 22 ، 23 و 24 میدان گازی پارس جنوبی گفت: امروز 4 فاز در قالب 13 و 22 تا 24 به بهره‌برداری می‌رسد و این در حالی است که افتتاح این فازها آیینه تمام نمای خودباوری تخصص مهندسان ایران است.

وی افزود: فازهای امروز گام دیگر در تکمیل حماسه‌ای هستند که طی 20 سال گذشته در پارس جنوبی ثبت شده است.

مشکین فام تصریح کرد: فازهای یاد شده (13 ، 22 ، 23 و 24) با سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلار و با ظرفیت تولید 112 میلیون متر مکعب گاز به بهره‌برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر به ثمر رساندن این چهار فاز 76 حلقه چاه در صد کیلومتری ساحل، 250 حفاری ساخت 18 عرشه دریایی، لوله‌گذاری 380 کیلومتر و احداث دو پالایشگاه با هشت ردیف پالایشی انجام شده است.

مدیرعامل نفت و گاز پارس با اشاره به عمده محصولات تولیدی در چهار فاز مذکور گفت: تولید 100 میلیون متر مکعب گاز شیرین برای تزریق به شبکه سراسری، روزانه 150 هزار بشکه میعانات برای صادرات ستاره خلیج فارس و پتروشیمی‌ها، دو میلیون تن گاز اتان برای پتروشیمی و دو میلیون تن ال پی جی برای صادرات بوده است.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی تولید از 280 میلیون متر مکعب در سال 92 به 360 متر مکعب در روز افزایش یافته و به این ترتیب از میزان تولید قطر عبور کردیم.

وی خاطرنشان کرد: کل سرمایه‌گذاری در فازهای پارس جنوبی 77 میلیارد دلار بوده که با 10 میلیارد دلار دیگر توسعه مرحله اول به پایان می‌رسد.

وی همچنین گفت:‌ تاکنون از پارس جنوبی یک و نیم تریلیون متر مکعب گاز طبیعی برداشت شده است.

وی گفت: به رغم اینکه توسعه پارس جنوبی در زمان تحریم بوده است اما با کوشش تلاش شد مسیر تازه‌ای به سمت تولید خلاقیت و اشتغال در کشور گشوده شود و توسعه میادین پارس جنوبی نمادی از خودباوری و خودکفایی ملی هستند.

وی گفت: سهم ساخت داخل فازهای پارس جنوبی در ابتدا 30 درصد و اکنون به 65 درصد افزایش یافته است و حدود 20 هزار نفر مشغول کار بوده‌اند و در زمان بهره‌برداری سه هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها