کد خبر: 280099
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۱۵:۵۶:۳۰
| |

رویترز:

ایران، آمریکا را تحت پیگرد قرار می دهد

خبرگزاری رویترز و برخی رسانه‌های خارجی اظهارات یکشنبه شب رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را بازتاب داده و نوشتند: «حسن روحانی» می‌گوید که کشورش آمریکا را به دلیل اعمال تحریم‌ها تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

ایران، آمریکا را تحت پیگرد قرار می دهد
کد خبر: 280099
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۱۵:۵۶:۳۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری انگلیسی رویترز در بازتاب اظهارات شامگاه یکشنبه دکتر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کشورمان در نشست شورای اداری استان بوشهر نوشت: رئیس‌جمهوری ایران گفت که تحریم های آمریکا علیه ایران «جنایت علیه بشریت است» و تهران علیه مقام‌های آمریکایی به دلیل ایجاد مشکلاتی برای کشور اعلام جرم می‌کند.


این رسانه افزود: روحانی در سخنانی که به طور زنده از تلویزیون دولتی ایران پخش می شد گفت تحریم های آمریکا بر ارزش ریال (پول ایران) تاثیر گذاشته و تورم را افزایش داده است. اما دولت بر این مشکلات فائق خواهد آمد.


تارنمای یورونیوز، شبکه خبری راشاتودی روسیه و عرب نیوز نیز گزارش رویترز درباره اظهارات رئیس‌جمهور را بازنشر کرده‌اند.


خبرگزاری روسی اسپوتنیک روسیه نیز نوشت:رئیس جمهوری ایران ضمن اعلام پیگرد قانونی آمریکا به دلیل تحریم‌ها خاطرنشان کرد که محدودیت های آمریکا ارزش ریال را کاهش داده است هرچند که این کشور بر چنین مشکلاتی غلبه خواهد کرد.


اسپوتنیک یادآور شد: اوایل ماه جاری میلادی، کاخ سفید از معافیت هشت کشور خبر داد و گفت به آنها اجازه می‌دهد به خرید نفت خام از ایران ادامه دهند. این کشور پیشتر از این کشورها خواسته بود واردات نفت خود را کاهش دهند.


به گزارش ایرنا، دکتر روحانی در نشست شورای اداری استان بوشهر گفت با مقاومت باید به آمریکا بفهمانیم که مسیری که در پیش گرفته اشتباه است.


وی افزود: کسی که جلوی دارو و مواد غذایی را می گیرد، جانی است و دستگاه قضایی، باید سران آمریکا و طراحان تحریم را به خاطر جنایت علیه بشریت، در داخل و خارج تحت پیگیرد قرار دهد.


رئیس جمهور همچنین گفت: دشمنان ایران اسلامی و هیات حاکمه امریکا بدانند ما راهی را که رفته‌ایم درست و صحیح بوده است و قصد داریم با همه دنیا و آنهایی که می‌خواهند خوب و با احترام رفتار کنند مراوده داشته باشیم و اگر خدمت کنند، فراموش نمی‌کنیم و اگر ظلم هم کنند در برابر آنها می‌ایستیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها