کد خبر: 280100
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۱۶:۰۰:۵۵
| |

تمایل کابینه رژیم صهیونیستی به آتش‌بس در غزه

خبرنگار یک شبکه رژیم صهیونیستی از صحبت درباره ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس با حماس طی جلسه دیروز کابینه این رژیم خبر داد.

تمایل کابینه رژیم صهیونیستی به آتش‌بس در غزه
کد خبر: 280100
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۱۶:۰۰:۵۵

اعتمادآنلاین| «گیلی کوهِن» خبرنگار سیاسی کانال «کان» تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ‌در جلسه هفتگی کابینه (که یکشنبه‌ هر هفته برگزار می‌شود) درباره ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس با حماس بحث شده است.

کوهن در ادامه گفت: رایزنی‌های دیروز کابینه برای مذاکره بر سر آتش‌بس بر سه محور بوده است: افزایش دامنه صید، صادرات محصولات زراعی غزه و افزایش مستمری خانواده‌های فقیر در صورتی که قطر تأمین بودجه مالی آن را بر عهده بگیرد.

در ادامه این گزارش آمده، «آیلت شاکد» وزیر دادگستری و «نفتالی بنت» وزیر آموزش با این پیشنهادات مخالفت و ادعا کرده‌‌اند: از سرگیری مذاکرات پس از شلیک موشک‌ها به «گوش‌دان» کُرنِش در برابر تروریسم است.

بنا به این گزارش، پس از آن فرماندهان ارشد صهیونیستی توضیحی درباره ماجرای موشک‌ها دادند و اعلام کردند شلیک آنها به صورت اشتباهی انجام شده است و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «آویو کوخافی» رئیس ستاد مشترک ارتش از این اظهارات دفاع کردند.

در آغازین دقایق بامداد جمعه گذشته منابع محلی از شلیک شدن دو راکت به تل‌آویو از سوی نوار غزه خبر دادند و رژیم صهیونیستی پس از آن دهها نقطه در نوار غزه را هدف قرار داد.

روزنامه «البناء» لبنان در یادداشتی با عنوان « جنگ ژنرال‌ها [با هم] در تل‌آویو، در دوران پیروزی راهبردی مقاومت»، موشک پراکنی اخیر به سمت تل آویو را طبق نقشه طراحی شده نتانیاهو برای بهره برداری از آن به نفع مبارزات انتخاباتی او دانست.

این روزنامه لبنانی نوشت: منابع آگاه از فضای اتاق عملیات محور مقاومت از تهران تا غزه می‌گویند که دو موشک پرتاب شده به تل‌آویو کار مقاومت نبوده است.

به تاکید این منابع، یک سناریو برای منفجر شدن وضعیت در جبهه جنوب فلسطین اشغالی آماده شده است تا گروه‌های مقاومت را تحت فشار قرار داده و احزاب رژیم صهیونیستی از این موضوع در مبارزات انتخاباتی خود بهره برداری کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها