کد خبر: 280599
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ۱۶:۱۰:۳۵
| |

آخرین اخبار از ساخت دو مستند سینمایی به کارگردانی مستندساز جوان

مهدی باقری به بیان آخرین وضعیت ساخت «شهری که گم شد» و «زخم قند» پرداخت.

آخرین اخبار از ساخت دو مستند سینمایی به کارگردانی مستندساز جوان
کد خبر: 280599
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ۱۶:۱۰:۳۵

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی باقری کارگردان سینما و مستندساز، درباره آخرین وضعیت ساخت مستند «شهری که گم شد» گفت: فیلمبرداری این مستند تمام شده و تدوین آن در مرحله راف کات است.

وی در خصوص رویکرد و هدف از ساخت مستد «زخم قند» که قبلاً نسخه نهایی آن آماده نمایش شده و «شهری که گم شد» که در مرحله راف کات است، بیان کرد: ما در این دو فیلم که یکی در مورد بیماری دیابت و دیگری به بیماری ام. اس می‌پردازد، سوالی با این رویکرد مطرح می‌کنیم که چرا مردم برخی شهر‌ها درگیر چنین بیماری‌هایی شدند. در عین حال ویژگی‌های دو بیماری نیز در فیلم مطرح می‌شود.

وی افزود: سعی کردیم در این دو مستند نگاه دیگری به بیماری‌های دیابت و ام. اس داشته باشیم؛ یعنی با رویکرد جامعه شناختی به آن‌ها نگاه کنیم و نه صرفا معرفی بیماری.

این مستند ساز عنوان کرد: دو نوع می‌توان به بیماری نگاه کرد اول نگاه دانای کل که معمولا بین پزشکان است و دیگری بیمار به بیماری خودش که ما با نوع دوم مستند را ساختیم.

باقری با اشاره به عوامل دو مستند " زخم قند " و " شهری که گم شد " عنوان کرد: گفتنی است؛ محمدرضا جهان پناه (فیلمبردار)، احمدرضا طاعی (صدابردار)، محسن عسکری زاده (برنامه ریز و دستیار کارگردان)، امیرحسین صالحی (پژوهشگر) و حسن استادعلی (تهیه‌کننده) عوامل «شهری که گم شد» هستند.

همچنین محمدرضا تیموری (فیلمبردار)، احمدرضا طاعی (صدابردار)، محسن عسکرزاده (برنامه ریز و دستیار)، محسن استادعلی (تهیه کننده) و امیرحسین صالحی (پژوهشگر) عوامل مستند زخم قند هستند. مهدی باقری خود نویسندگی و کارگردانی هر دو مستند را بر عهده دارد.

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها