کد خبر: 281149
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

مردم الجزایر خواستار بازگشت امید شدند

صدها هزار نفر از مردم الجزایر برای ششمین جمعه متوالی در میادین اصلی شهرهای این کشور تجمع کرده و خواستار خروج فوری بوتفلیقه از قدرت و تغییر ساختار قدرت در چارچوب اجرایی شدن ماده 7 از قانون اساسی این کشور شدند.

مردم الجزایر خواستار بازگشت امید شدند
کد خبر: 281149
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۱۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صدها هزار نفر ازمردم الجزایر برای ششمین جمعه متوالی در میادین اصلی شهرهای این کشور تجمع کرده و خواستار خروج فوری بوتفلیقه از قدرت و تغییر ساختار قدرت در چارچوب اجرایی شدن ماده 7 از قانون اساسی این کشور شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، پایگاه اطلاع‌رسانی صدای آلمان با اعلام این خبر افزود صدها هزار نفر از مردم الجزایر با در دست داشتن پرچم این کشور و سر دادن شعارهای مختلف خواستار اجرایی شدن ماده (07) از قانون اساسی کشور شدند که در آن صریحا مردم به عنوان منبع اصلی قدرت در کشور معرفی شده است.

به اعتقاد تظاهرات‌کنندگان این ماده باید جایگزین ماده 102 از قانون اساسی شود که مربوط به وقوع خلأ در جایگاه ریاست‌جمهوری است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، در کنار حضور مردم، شهرهای الجزایر شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی و پلیس است و هلی‌کوپترهای ارتش در حال پرواز بر فراز تجمع‌های مردم تظاهرات‌کننده دیده می‌شوند.

گفتنی است بوتفلیقه بعد از 20 سال حکمرانی بر الجزایر اکنون با بزرگ‌ترین چالش مشروعیت خویش در این کشور مواجه است، به نحوی که حتی صرفنظر کردنش از نامزدی مجدد هم نتوانست تاثیری در کاهش مخالفت مردم با او داشته باشد.

مردم الجزایر علنا خواستار سرنگونی نظام سیاسی فعلی و روی کار آمدن نسل جدیدی از رهبرانی هستند که قادر به بازگرداندن امید به جامعه باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها