کد خبر: 281868
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۳:۱۹:۰۰
| |

هشت فعال حقوق زنان در عربستان سعودی بازداشت شدند

عربستان سعودی در تازه‌ترین دور از بازداشت حامیان حقوق زنان، هشت نفر از جمله دو شهروند آمریکایی- عربستانی را بازداشت کرد.

هشت فعال حقوق زنان در عربستان سعودی بازداشت شدند
کد خبر: 281868
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۳:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| یک فرد مطلع اعلام کرد که عربستان سعودی در تازه‌ترین دور از بازداشت حامیان حقوق زنان و افراد مرتبط با فعالان زندانی، هشت نفر از جمله دو شهروند آمریکایی- عربستانی را بازداشت کرد.


این افراد به خاطر انتقاد از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بعد از کشته شدن جمال خاقشجی، روزنامه نگار واشنگتن پست بازداشت شدند. این بازداشت‌ها در حالی انجام گرفت که اعتراض جهانی نسبت به کشته شدن خاشقجی در عملیاتی که توسط مشاوران ارشد پیشین ولیعهد عربستان هدایت شد، جریان دارد.


بیشتر این افراد که روز پنجشنبه بازداشت شدند، از فعالان حقوق بشری پیشرو نبوده اما نویسنده و مدافع اصلاحات اجتماعی بزرگتر بوده و ارتباطاتی با فعالان حقوق زنان که در حال حاضر در زندان به سر می‌برند، دارند.


در میان بازداشت‌شدگان یک زن باردار نیز حضور دارد. باقی زندانیان مرد هستند که بدر الابراهیم و صلاح الحیدر دو تابعیتی بوده و شهروند آمریکا هستند.


این بازداشت‌ها بخشی از کمپین سرکوبی است که مقامات عربستان آن را اجرایی می‌کنند. تاکنون چندین نفر از فعالان، روحانیان و مخالفان دولت بازداشت شده‌اند؛ مساله‌ای که انتقادها درباره تلاش عربستان برای از بین بردن مخالفان سیاسی را مطرح کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها