کد خبر: 282041
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

محمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ:

پیروزی در جنگ اقتصادی با رخوت و کار عادی امکان‌پذیر نسیت

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید گفت: با رخوت و کار عادی پیروزی در جنگ اقتصادی دشمن و رفع مشکلات امکانپذیر نخواهد بود.

پیروزی در جنگ اقتصادی با رخوت و کار عادی امکان‌پذیر نسیت
کد خبر: 282041
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق ارشاد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید پیرامون شکست دشمن در جنگ اقتصادی گفت: همانطور که لازمه جنگ نظامی فداکاری، تلاش گسترده و تحرک بود، در جنگ اقتصادی هم همین موارد لازم است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: یعنی وقتی دشمن هوشمندانه عمل می‌کند و وزارت خزانه‌داری آمریکا جلسات منظمی را با اروپایی‌ها و کشورهای عربی دارند و تلاش می‌کنند تا مانع دور زدن تحریم‌ها شوند، می‌طلبد که مسئولان ما هم همه تلاش خود را به کار گیرند از همه اقتصاددانان استفاده کنند و از ظرفیت‌های کشور و کشورهای همسایه بهره بگیرند تا بتوانند در این رابطه موفق شوند.

حسینی با اشاره به بدعهدی‌های اروپا افزود: ما دیدیدم در 6 سال گذشته دولت خودش را معطل اروپا و آمریکا کرد، در یکسال اخیر هم منتظر بودند اروپا کاری انجام دهد ولی در نهایت هیچ اتفاقی رخ نداد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: ما هم تجربه ایران را داریم که اروپایی‌ها چه برخوردی با ما داشتند و هم نسبت به کشورهای دیگر این تجربه وجود دارد، مثلاً ترکیه سه دهه تلاش کرد تا عضو اتحادیه اروپا شود ولی در نهایت آنها نپذیرفتند. این‌ها نشان می‌دهد از اروپا آبی گرم نمی‌شود و نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد ما باید خودمان تلاش کنیم و از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور عراق گفت: در همین یک سفر دیدیم تا حجم 20 میلیارد دلار امکان مبادلات تجاری وجود دارد همین طور 15 کشور دیگر همسایه‌ای که ما داریم در صورت فعال شدن وزارت خارجه و دستگاه‌های دیگر می‌تواند ظرفیت عظیمی برای ما ایجاد کند.

وی اظهار داشت: اینکه وزارت خارجه ما صرفاً یک معاونت اقتصادی تشکیل دهد ولی کار اساسی انجام نشود، نتیجه‌ای نخواهد داشت ما باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم مقام معظم رهبری هم موارد را نشان دادند و فرمودند 7 درصد منابع طبیعی جهان در اختیار ماست لذا باید از این‌ها استفاده شود.

حسینی ادامه داد: در مرحله بعد باید شرایط و تسهیلات لازم برای فعالیت های اقتصادی فراهم شود، مقررات دست و پاگیر حذف شود و مجموعه‌ای از اقدامات توسط دولت و مجلس و با همراهی دستگاه قضایی صورت گیرد تا بتوانیم هر چه زودتر از این مرحله عبور کنیم. با رخوت و کار عادی پیروزی در جنگ اقتصادی دشمن و رفع مشکلات امکانپذیر نخواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها