کد خبر: 282243
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای سیاسی/ شنبه ۱۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۸

از پیشنهاد الیاس حضرتی برای تشکیل اتاق جنگ اقتصادی در دفتر رییس‌جمهوری تا بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها بر کمک‌های جهانی به سیل‌زدگان ایران

توضیحات معاون حقوقی رییس‌جمهوری درباره شروط لوایح چهارگانه، ابراز ناامیدی الیاس حضرتی، قائم مقام حزب اعتمادملی نسبت به رفع حصر و پیشنهاد او برای تشکیل اتاق جنگ اقتصادی و تاکید رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نسبت بی‌اثر بودن تحریم‌ها در برابر کمک‌های جهانی به سیل‌زدگان ایران از جمله مهم‌ترین خبرهای سیاسی امروز بود.

از پیشنهاد الیاس حضرتی برای تشکیل اتاق جنگ اقتصادی در دفتر رییس‌جمهوری تا بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها بر کمک‌های جهانی به سیل‌زدگان ایران
کد خبر: 282243
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۲۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سلام، با سرخط خبرهای سیاسی اعتمادآنلاین ؛‌ امروز شنبه 17 فروردین ماه با شما هستیم:


* لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با تاکید بر نظرات مخالف و موافقی که در مجمع نسبت به پالرمو و سی‌اف‌تی وجود دارد، درباره شروط این لوایح که از طرف مخالفان مطرح می‌شود، گفت که تضمین‌های این لوایح در دل خودشان است؛ یعنی شما همکاری می‌کنید به شرط همکاری متقابل.

*غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت که خسارات سیل در نقاط مختلف کشور از ظرفیت بودجه دولت بیشتر است و باید نسبت به برداشت از صندوق توسعه ملی اقدام شود. او همچنین درباره تاثیر تحریم‌ها بر کمک‌رسانی جهانی تاکید کرد تحریم‌ها نقشی در ارائه کمک‌های خارجی به سیل‌زدگان ندارد . در همین حال محمدتقی منتظری، دادستان کل کشور گفته که سطح خسارات وارده به مردم و کشور زیاد است و دولت با محدودیت منابعی که دارد بدون کمک مردم نمی‌تواند جبران خسارت کند.

* مراسم تشییع سیدمحمود محتشمی‌پور از اعضای قدیمی حزب موتلفه اسلامی امروز برگزار شد.

*حسن روحانی، رییس‌جمهوری پس از استقبال رسمی از عادل المهدی نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه امنیت برای هر دو کشور ایران و عراق اهمیت دارد، گفت: همکاری‌های مرزی برای مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و قاچاق میان دو کشور قوی‌تر خواهد شد.

*الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به اهمیت وضعیت اقتصادی کشور تاکید کرد که دولت باید برای حل مشکلات اقتصادی یک اتاق جنگ 24 ساعته تشکیل بدهد . اگر مردم می‌دیدند رییس‌جمهوری اتاق کار خود را ترک نمی‌کند و لحظه به لحظه با اقتصادانان و تیم اقتصادی خود جلسه دارد، بقیه هم موضوع اقتصاد را جدی می‌گرفتند. او درباره حصر هم با بیان اینکه امید زیادی به رفع حصر ندارد گفت اما در این مدت گشایش‌ها روز به روز بیشتر شده است.

*غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد که زمان دقیق برگزاری اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 98 برای بررسی نهایی لوایح FATF هنوز مشخص نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها