کد خبر: 282372
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۰۹:۴۷:۰۰
| |

گزارشی از آخرین وضعیت سیلاب و تبعاتش در ایران؛ در حال به روز رسانی

تیم‌های عملیاتی ویژه اورژانس در راه خوزستان/ برخی سیل‌زدگان منازلشان را تخلیه نمی‌کنند/ تعیین میزان خسارات سیلاب اخیر تهران تا پایان فروردین

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران در خصوص تعیین میزان خسارت سیلاب اخیر استان تهران گفت: احتمالاً تا پایان فروردین ماه به صورت دقیق میزان خسارات مشخص خواهد شد.

تیم‌های عملیاتی ویژه اورژانس در راه خوزستان/ برخی سیل‌زدگان منازلشان را تخلیه نمی‌کنند/ تعیین میزان خسارات سیلاب اخیر تهران تا پایان فروردین
کد خبر: 282372
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۰۹:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌‌ سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران در خصوص تعیین میزان خسارت سیلاب اخیر استان تهران گفت: احتمالاً تا پایان فروردین ماه به صورت دقیق میزان خسارات مشخص خواهد شد.

منصور درجاتی گفت: فرآیند تعیین میزان خسارت از طریق فرمانداری‌ها و با تکمیل فرم‌های پنج برگی صورت می‌گیرد و باید در اسناد محلی میزان خسارت نیز مشخص باشد، لذا فرآیندی زمان بر است.

وی افزود: به تمام استانداری‌ها تا 20 فروردین ماه فرصت داده شده تا گزارش جامع را ارائه کنند لذا تعیین میزان خسارت به صورت دقیق تا پایان فروردین ماه انجام خواهد شد.

تیم‌های عملیاتی ویژه اورژانس در راه خوزستان

پیرحسین کولیوند با اشاره به بازدید صورت گرفته از بیمارستان‌های استان خوزستان و همچنین جلسات برگزار شده در دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: به این نتیجه رسیدیم علاوه بر 30 دستگاه آمبولانسی که شب گذشته به خوزستان اعزام کردیم، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شوند تا بتوانند به عنوان درمانگاه سیار خدمت رسانی کنند.

وی افزود: دو فروند هلی‌کوپتر و بالگرد اورژانس هوایی نیز به خوزستان اعزام خواهد شد تا با توجه به اینکه 174 روستا در معرض آسیب حادثه سیل هستند، خدمات لازم از طریق هوایی نیز ارایه شود.

رییس سازمان اورژانس گفت: از نظر نیروی انسانی و تیم‌های ویژه عملیاتی نیز برنامه‌ریزی شد که این نیروها تا غروب به اهواز برسند و خدمات‌شان را با سرعت انجام دهند.

مداخلات روانی اجتماعی برای حادثه‌دیدگان سیل لرستان

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از آماده‌باش کارشناسان سلامت روان در سیل‌های اخیر و مداخلات روانی اجتماعی در حادثه سیل استان لرستان خبر داد.

علی اسدی گفت: به دنبال حادثه ناگوار سیل اخیر در استان لرستان، گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با هماهنگی و همکاری دفتر سلامت روان معاونت بهداشت، اقداماتی را در حوزه سلامت روان تا کنون به عمل آوردند.

وی افزود: اعلام آماده باش به تمام کارشناسان سلامت روان شاغل در حوزه دانشگاه، تشکیل جلسه آموزشی و توجیهی برای تمام کارشناسان سلامت روان با هدف هماهنگی در راستای اقدامات مورد نیاز روانی اجتماعی برای آسیب دیدگان، بازدید مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی دانشگاه از مناطق سیل زده پلدختر، معمولان و روستاهای آسیب دیده به منظور ارزیابی اولیه از سطح آسیب و واکنش های روانی مردم پس از حادثه، تشکیل 9 تیم سلامت روان (18 روانشناس) و استقرار آنها در شهرهای خرم آباد، پلدختر و معمولان، استقرار 5 کارشناس سلامت روان در شهرستان الیگودرز، دو کارشناس در شهر ازنا و دو روانشناس در شهرستان کوهدشت اقدامات دیگر در این راستا هستند.

وی ادامه داد: هماهنگی با سازمان‌های همکار در حوزه سلامت روان جهت اقدام یکسان در راستای مداخلات روانی اجتماعی به استناد ابلاغیه برنامه جامع بازتوانی روانی در حوادث از طرف وزارت کشور، تهیه و توزیع پیام‌های سلامت روان با مضامین آشنایی مردم با علایم و نشانه‌های استرس، اضطراب، ترس و واکنش‌های روانی ناشی از حادثه در افراد به ویژه کودکان و زنان باردار، حضور کارشناسان سلامت روان در کنار مردم آسیب دیده و ارائه خدمات اولیه روانشناختی به افراد نیازمند، هماهنگی با حوزه غذا و دارو جهت توزیع و ارسال داروهای مورد نیاز روانپزشکی برای بیماران روانی و اعتیاد، هماهنگی با روانپزشک مشاور علمی برنامه سلامت روان دانشگاه جهت ارائه خدمات سلامت روان در مناطق آسیب دیده سایر اقدامات در این حوزه بوده است.

برخی سیل‌زدگان منازلشان را تخلیه نمی‌کنند

غلامرضا شریعتی درباره آخرین وضعیت استان خوزستان و شرایط اضطرار این استان در برابر سیلاب گفت: سد کرخه همچنان خروجی‌اش بیش از 3 هزار متر مکعب بر ثانیه است، گاهی کاهش پیدا می‌کند و موجب خوشحالی می‌شود اما متاسفانه افزایش پیدا می‌کند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: این افزایش‌ها به دلیل بارش‌های بالادستی است که امیدواریم بودیم به زیر3 هزار متر مکعب کاهش پیدا کند اما با وجود کارشناسی، خروجی‌ها تا 2500 کمتر نیامد.

وی درباره تخریب روستاها و شهرهای استان خوزستان گفت: روستایی‌های زیادی تخریب شدند شهرهای زیادی در معرض خطر هستند، سعی کردیم سیلاب را در دشت‌ها رها کرده و از ورود آب کرخه به شهرها جلوگیری کنیم.

شریعتی ادامه داد: زنان، سالمندان و خردسالان از شهرها خارج شده‌اند. دستگاه‌های دولتی، نیروهای مسلح و بسیج مردمی در حال تلاش هستند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: خروجی و شاخه‌های کرخه و نیسان در خشکسالی مورد تعرض قرار گرفته بود، در تلاش هستیم با جدیت و برنامه‌ریزی خروجی این سدها را مدیریت کنیم تا آب به شهرها نرسد.

وی درباره مشکل جاده اهواز و اندیمشک بیان کرد: مشکلاتی در این جاده به وجود آمده است که توانستیم آن را مرتفع کنیم.

استاندار خوزستان درخصوص حضور افراد در مناطق در معرض سیلاب گفت: اکثرا تخلیه شدند اما متاسفانه هنوز افراد زیادی هم هستند و منازلشان را تخلیه نمی‌کنند، روستاهایی هستند که زنان و بچه‌ها را فرستادند اما یکی دو روستا زنان و کودکان خود را نگه داشتند که امدا رسانی به آن‌ها در حال انجام است.

وی تاکید کرد: سد دز و کرخه در وضعیت مطلوب قرار دارد و مردم به شایعات توجه نکنند.

اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق سیل‌زده

قاسم جان بابایی در واکنش به خبری مبنی بر عدم ارائه خدمات درمانی رایگان در استان لرستان، اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر، قسمت هایی از برخی استان ها با معضل آب گرفتگی و سیل مواجه شده که روند عادی زندگی تعداد زیادی از هموطنان را با مشکل روبرو کرده است. بنابراین تمامی خدمات بهداشتی و درمانی در مناطقی که متاثر از شرایط جوی و درگیر سیل هستند، فعلا رایگان است.

وی افزود: بسیاری از مناطق در استان‌های درگیر سیل، با خطر آب گرفتگی و وقوع سیل مواجه نیستند، لذا روند ارائه خدمات درمانی در بیمارستان‌های این مناطق طبق روال عادی پیش می‌رود.

بنابر اعلام وبدا، معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص ارائه خدمات درمانی در مناطق سیل زده بیان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل ‌ده با قوت ادامه دارد. تیم‌های پزشکی مورد نیاز اعزام شده و در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز کمبودی وجود ندارد. داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در مناطق سیل زده نیز تامین شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها