کد خبر: 282775
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

خام‌اندیشی است که فکر کنیم راه اصلاح بسته شود، مردم به اصولگرایان یا رادیکال‌ها روی می‌آورند/ موضع‌گیری صداوسیما تا 1400 تغییر نمی‌کند/ در هیچ برنامه‌ای از صداوسیما، صدای مردم جایی ندارد/ عناصر رادیکالی تمایل به انتخابات زودهنگام دارند/ صداوسیما انتقاد از

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید به ناکامی صداوسیما برای جذب مخالفان دولت به سمت گرایش سیاسی مطلوب خود گفت: این خام‌اندیشی است که فکر کنیم اگر راه نجات کشور که راه اصلاح است، بسته شود، مردم به اصولگرایان یا رادیکال‌ها روی می‌آورند.

خام‌اندیشی است که فکر کنیم راه اصلاح بسته شود، مردم به اصولگرایان یا رادیکال‌ها روی می‌آورند/ موضع‌گیری صداوسیما تا 1400 تغییر نمی‌کند/ در هیچ برنامه‌ای از صداوسیما، صدای مردم جایی ندارد/ عناصر رادیکالی تمایل به انتخابات زودهنگام دارند/ صداوسیما انتقاد از
کد خبر: 282775
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهتاب اسفندیاری: عبدالله ناصری ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » درباره فشار و دوقطبی‌سازی که صداوسیما در برنامه‌های اخیر خود نسبت به دولت اعمال می‌کند، بیان کرد: نه تنها به نظر من که از نظر عموم کنشگران، نخبگان و روزنامه‌نگاران موضع صداوسیما نسبت به دولت در شش سال گذشته هیچ تغییری نکرده است. در واقع هرجا فرصتی به دست آمده و موقعیتی ایجاد شده به بهانه‌های مختلف این فشار بیشتر شده است.

او در ادامه عنوان کرد: امروز پدیده سیل یک بحران بسیار جدی است و شاید بتوان گفت که بعد از جنگ، بحرانی به این بزرگی نداشته‌ایم که کل جامعه را درگیر کرده باشد. صداوسیما هم در این شرایط به جای اینکه عوامل این رخداد و بلایای طبیعی را بررسی کند، به دولت فشار می‌آورد.

ناصری با اشاره به اثرات برخی عملکردهای گذشته در وقوع حوادث امروز گفت: زمانی که صحبت از زمین‌خواری به میان می‌آید این زمین‌خواری در چه فاصله زمانی رخ داده است؟ همچنین ضعف در مدیریت آب کشور و.... بیش از 90 درصد اینها در فاصله زمانی 84 تا 92 بوده است؛ یعنی در همان دولتی که صداوسیما معتقد بود دولت ارزش‌های انقلابی و امام زمانی است.

موضع‌گیری‌های صداوسیما حتما به دو قطبی شدن جامعه دامن می‌زند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: طبیعتا من به عنوان یک منتقد که همزمان حامی دولت هستم، معتقدم که این موضع‌گیری تا 1400 تغییری نخواهد کرد و این حتما به دو قطبی شدن دامن می‌زند.

او با بیان اینکه حادثه جان‌سوز سیل موضوع خوبی است که بتوانند همه ایرادات را به گردن دولت بیندازند، عنوان کرد: اما به این نکته هم باید توجه کرد که چه در دولت اصلاحات و چه در دولت تدبیر و امید، نوک حمله رسانه ملی علیه دولت منتخب مردم از ناحیه برنامه‌های سیاسی بود؛ یعنی خبر، تحلیل‌ها و گفت‌و‌گوهای سیاسی. اما در ماه‌های اخیر صداوسیما طراحی جدیدی انجام داده و سکان حمله علیه دولت را به برنامه‌های پربیننده خود مانند دورهمی انتقال داده است.

ناصری با اشاره به این موضوع که صداوسیما در برنامه دورهمی و به‌وسیله مهران مدیری، اعلام می‌کند که من صدای اعتراض مردم هستم، گفت: این در حالی است که همه می‌دانند در هیچ برنامه‌ای از صداوسیما صدای مردم جایی ندارد.

6 سال پیش نسبت به انتصاب رحمانی‌فضلی هشدار داده شد

این فعال سیاسی درباره ضعف عملکرد دولت عنوان کرد: شاید من جزو اولین کسانی بودم که نسبت به ضعف مدیریت بحران و عملکرد بد وزیر کشور انتقاد کردم و بر آن نظر هم هستم، یعنی معتقدم که یکی از مشکلات اساسی آقای روحانی در این 6 سال انتصاب رحمانی‌فضلی به عنوان وزیر کشور و به تبع آن استانداران ضعیف بود.

ناصری با اشاره به انتخاب رحمانی‌فضلی به عنوان وزیر کشور ، توضیح داد: موضوعی که در همان سال 92 و قبل از معرفی دولت، مرحوم آقای هاشمی، آقای ناطق نوری، آقای خاتمی و هم حاج حسن آقا به آقای روحانی گوشزد کردند استفاده نکردن از آقای رحمانی‌فضلی بود.

او ادامه داد: در آغاز دولت دوم روحانی در سال 96 هم دوباره دوستان ستاد انتخاباتی و برخی از حامیانشان این موضوع را مطرح کردند و تاکید شد که برداشتن آقای رحمانی‌فضلی به این معنا نیست که وزیر کشور اصلاح‌طلب انتخاب کنید. حتی از کسانی که سابقه اصولگرایی داشتند یا مورد تایید کانون‌های اصلی قدرت هستند مانند آقای فروزنده و محمد شریعتمداری سخن به میان آمد، اما به هیچ‌وجه آقای روحانی زیر بار این موضوع نرفت.

ناصری گفت: لذا من انتقاد به وزیر کشور، وزارت کشور و ستاد بحران در مدیریت بحران سیل را بسیار وارد می‌دانم، اما می‌خواهم تاکید کنم که صداوسیما، آقای مهران مدیری و هیچ برنامه دیگری از صداوسیما حق ندارد خود را مدعی بیان نقاط ضعف دولت بداند و مطالبات اجتماعی را بالا ببرد.

این فعال سیاسی افزود: اگر واقعا رسانه ملی است زمینه‌های اقتصادی، جغرافیایی و سیاسی این سیل ویرانگر را کالبدشکافی کند.

عناصر رادیکال در صداوسیما در فکر انتخابات زودهنگام هستند

ناصری با تاکید بر این موضوع که این رفتارها کاملا در جهت تضعیف دولت است، عنوان کرد: در صداوسیما عناصر افراطی و رادیکالی از قدیم هستند که قلبا تمایل دارند کامل شدن عمر دوره دوم آقای روحانی را نبینند و شاهد انتخابات زودرس باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب برای اثبات تغییر نکردن نگرش صداوسیما نسبت به دولت با تاکید به درست اجرا نشدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در سازمان صداوسیما، عنوان کرد: زمانی که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تصویب شد، در صداوسیما 95 درصد نیروهایی که مشمول این قانون می‌شدند با اجازه دوباره به کار بازگشتند. بنابراین تغییر خاصی در صداوسیما رخ نداده و نباید انتظار این باشد که دولت را تضعیف نکند.

ناصری افزود: به نظر من یکی از دلایلی هم که روی فعالیت برخی از نهادهای نظامی و انتظامی تمرکز کرده شاید این باشد که بخواهند این تحلیل را جا بیندازند که در شرایط بحرانی بهترین مدیران اجرایی چهره‌های نظامی هستند که سابقه جنگ و جهاد را در کشور دارند.

مخالفان، گرایش سیاسی و گفتمان مطلوب صداوسیما را نمی‌پذیرند

او در ادامه تاکید کرد: با توجه به این دوره جدیدی که در کشور به خصوص از دی ماه 96 ایجاد شده (که به نظر می‌آید بعد از فروکش کردن مسائل سیل اتفاقات ناهنجار اجتماعی را باید شاهد باشیم) معتقدم نه تنها این جریان به آرزوها و آمال خود نمی‌رسد، بلکه این نحوه عملکرد صداوسیما و این نوع نگرش باید این تلقی را بپذیرد که بحران‌های اجتماعی که شکل گرفته و حتما در سال 98 در مناطق سیل‌زده جدی خواهد بود، گرایش سیاسی و گفتمان مطلوب صداوسیما را نمی‌پذیرد.

ناصری با تاکید به ناکامی صداوسیما برای جذب مخالفان دولت به سمت خود و گرایش سیاسی مطلوب خود، عنوان کرد: این خام‌اندیشی است که فکر کنیم راه نجات کشور که راه اصلاح است اگر بسته شود، مردم به اصولگرایان یا رادیکال‌ها روی می‌آورند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها