کد خبر: 282810
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۱:۴۲:۰۰
| |

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:

حمایت سازمان تأمین اجتماعی از بیمه شدگان حادثه دیده ناشی از کار/ اعلام مهلت سه روزه کارفرمایان برای اعلام حادثه

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی از بیمه شدگان حادثه دیده ناشی از کار بدون در نظر گرفتن سابقه حمایت می‌کند،گفت: کارفرمایان حتما کارگران را بیمه کنند تا آن‌ها از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

حمایت سازمان تأمین اجتماعی از بیمه شدگان حادثه دیده ناشی از کار/ اعلام مهلت سه روزه کارفرمایان برای اعلام حادثه
کد خبر: 282810
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۱:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حسن زدا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در پیج شخصی خود در خصوص حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی از بیمه شدگان حادثه دیده اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی از بیمه شدگان حادثه دیده ناشی از کار بدون در نظر گرفتن سابقه حمایت می‌کند.

حسن زدا تصریح کرد: کارفرمایان ظرف سه روز مهلت دارند حادثه ناشی از کار را به شعب تأمین اجتماعی اطلاع دهند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با توجه به تعیین مهلت سه روزه ابراز داشت: تعیین مهلت سه روزه از آن جهت است که شواهد حادثه از بین نرفته باشد و مجاری قانونی؛ علت، چگونگی و مقصر حادثه را تشخیص دهند.

وی گفت: چنانچه کارفرمایان پس پایان مهلت مقرر حادثه را به سازمان تأمین اجتماعی اطلاع دهد، شعب این سازمان موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد.

زدا خاطر نشان کرد: در صورتی که کارفرما در ایجاد حادثه ناشی از کار مقصر و بیمه شده از لحاظ جسمی و روحی آسیب دیده باشد، این سازمان خدماتش را به بیمه شده حادثه دیده ارائه می‌کند، اما متناسب با درصد قصور کارفرما که توسط مراجع ذیصلاح تشخیص داده می‌شود، هزینه پرداختی به بیمه را از کارفرما طلب می‌کند.

وی ابراز داشت: برای برخورداری بیمه شده از خدمات سازمان تأمین اجتماعی در برابر حادثه غیرناشی از کار وجود سابقه بیمه الزامی است، اما چنانچه بیمه شده در اثر حادثه ناشی از کار آسیب ببیند بدون شرط سابقه، مورد حمایت این سازمان قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: کارگران خارجی که مجوز اشتغال و اقامت دارند و در کارگا‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی مشغول به کار هستند نیز اگر دچار حادثه شوند از حمایت‌های بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

وی تشریح کرد: توصیه اکید دارم کارفرمایان حتما کارگران را بیمه کنند تا از خدمات این سازمان بهره مند شوند و همچنین کارگران نیز ایمنی کار را مورد توجه بیشتری قرار دهند و کارفرمایان نیز نسبت به ایمن ساختن محیط کارگاه اهتمام ورزند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها