کد خبر: 282932
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۴:۳۷:۰۰
| |

صادق نوروزی، دبیرکل حزب توسعه ملی:

اصولگرایان با اسم «فتنه 98» می‌خواهند آنچه درصدد اجرا کردنش هستند، گردن اصلاح‌طلبان بیاندازند

دبیرکل حزب توسعه ملی گفت: اصولگرایان فکر می کنند به علت نارضایتی که مردم دارند، اگر بخواهند فضای انتخابات سال آینده را بسته نگاه دارند، اعتراضات فزونی می گیرد و با طرح موضوع فتنه می خواهند آنچه که خود در پی اجرایی کردنش هستند را گردن اصلاح‌طلبان بیندازند.

اصولگرایان با اسم «فتنه 98» می‌خواهند آنچه درصدد اجرا کردنش هستند، گردن اصلاح‌طلبان بیاندازند
کد خبر: 282932
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۴:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| صادق نوروزی، دبیرکل حزب توسعه ملی در پاسخ به این پرسش که وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده چطور خواهد بود، گفت: انتخابات سال بعد به دلیل وضعیت کشور، شرایط ویژه‌ای دارد. برای اصلاح‌طلبان اگر فضا فراهم باشد، بنای شان بر این است که در انتخابات شرکت کنند و در حاکمیت و مجلس نقش بازی کنند.

وی افزود: اصولگرایان طبق تجربه‌ای که در انتخابات گذشته به دست آورده‌اند، زمینه رای شان را بالا نمی بینند و احساس می کنند اگر یک انتخابات سالم و صحیح وجود داشته باشد و اجازه حضور کاندیداهای اصلاح‌طلب را بدهند، رای نخواهند آورد که انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری هم این را نشان داده است.

این عضو حزب توسعه ملی تاکید کرد: آنان دنبال این هستند که به نحوی اصلاح‌طلبان را از میدان به در کنند. یکی از راه هایش این است که دائماً از امکانات خود برای تخریب اصلاحات استفاده می‌کنند و چون خودشان رای ندارند، می‌کوشند پایگاه رای اصلاح طلبان را هم برهم بزنند.

نوروزی با بیان اینکه اصولگرایان امکانات رادیو و تلویزیون را برای تخریب اصلاح طلبان در دست دارند، اظهار کرد: آنان افراد فعال اصلاح طلب را به نحوی با تهدید و راه های مشابه از طریق عناصر خودشان در قدرت به سمت انفعال حرکت می دهند و با پرونده سازی در پی محکوم کردن اصلاح طلبان هستند.

وی افزود: به خاطر همین است که از الان، چون فکر می‌کنند زمینه رای آوری ندارند و ممکن است کارهایی که انجام می دهند مورد اعتراض مردم واقع شود و مردم با این کارهایشان مخالفت کنند، مدام چیزی به نام فتنه 98 را طرح می‌کنند که بگویند اینها می خواستند فتنه گری کنند تا بتوانند برخورد شدیدتری هم داشته باشند.

این عضو شورای مرکزی حزب توسعه ملی ادامه داد: آنان فکر می کنند به علت نارضایتی که مردم دارند، اگر بخواهند فضای انتخابات سال آینده را بسته نگاه دارند، اعتراضات فزونی می گیرد و با طرح موضوع فتنه می خواهند آنچه که خود در پی اجرایی کردنش هستند را گردن اصلاح‌طلبان بیندازند.

نوروزی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان به دلیل مشکلات مردم و توانا نبودن دولت مورد حمایت این جریان در حل این مشکلات، اقبال گذشته جامعه را به خود ندارند، تصریح کرد: البته این مشکل بخشی به عملکردها باز می گردد و بخشی به طرف مقابل که دست دولت را برای پیگیری اهدافش باز نگذاشته است و در نتیجه این نارضایتی می تواند به عدم مشارکت در انتخابات منجر شود.

وی افزود: عدم مشارکت مردم همیشه به نفع جریان مقابل بوده است، چون آنان همیشه یک رای ثابتی دارند که می‌توانند با حداقل رای به مجلس راه پیدا کنند و در این شرایط گروهها و شخصیت های اصلاح طلب باید با مردم گفت‌وگو داشته باشند و مردم را روشن کنند که اگر پای صندوق نیایند، مشکلی حل نمی شود و لازم است بر برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی تاکید و اصرار داشته باشند و پای صندوق بیایند و افراد واحد شرایط مورد نظرشان را انتخاب کنند، چون با قهرکردن با صندوق رای میدان را به کسانی واگذار می نمایند که الگوی شان کره شمالی است.

این عضو شورای مرکزی حزب توسعه ملی با تاکید بر اینکه گره حل بخش عمده ای از مشکلات مردم در گرو حل مسائل ما در سیاست خارجی است، اظهار کرد: بعد از اینکه آمریکا از برجام خارج شد، مشکلات ما افزایش پیدا کرد. ما باید سیاست تنش زدایی با کشورها جزو سیاست خارجی مام باشد و با پیوستن به قوانین حاکم بر روابط سیاسی و اقتصادی و... کشورها در جهان، روابط سیاسی، اقتصادی مان با کشورهای منطقه و اروپا، چین و روسیه را بهبود بخشیم تا بتوانیم جلوی زورگویی های ترامپ بایستیم و مجبور به عقب نشینی اش کنیم.

منبع: عصر ما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها