کد خبر: 283037
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

تحلیل محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا از اهداف کاخ سفید در تروریست خواندن «سپاه» در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

دولت آمریکا در انتخاب زمان حمله به سپاه نشان داد دچار کندذهنی سیاسی است/ سپاه در عراق و سوریه کاملا ضد تروریسم عمل کرد/ هدیه آمریکایی‌ها برای نتانیاهو در آستانه انتخابات اسرائیل

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا گفت: زمانی که مردم دنیا شاهد آن باشند که سپاه پاسداران یا دست‌کم بخشی از آن به فرماندهی سرلشگر سلیمانی در عراق و سوریه توانسته است با داعش سرتا پا مسلح- که تروریست بودن آن حتی برای آمریکایی‌ها مسجل است- جنگ کند و تا سر حد نابودی آنان را پیش ببرد، طبیعی خواهد بود که افکار عمومی این مساله را باور نکنند که آمریکایی‌ها بخواهند سپاه پاسداران را یک گروه تروریستی بنامند.

دولت آمریکا در انتخاب زمان حمله به سپاه نشان داد دچار کندذهنی سیاسی است/ سپاه در عراق و سوریه کاملا ضد تروریسم عمل کرد/ هدیه آمریکایی‌ها برای نتانیاهو در آستانه انتخابات اسرائیل
کد خبر: 283037
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد مهاجری، روزنامه‌نگار اصولگرا و تحلیلگر سیاسی با اشاره به بیانیه اخیر کاخ سفید و اضافه کردن سپاه به گروه‌های تروریستی از جانب دولت دونالد ترامپ، به اعتمادآنلاین گفت: من فکر می‌کنم که آمریکا با تروریست قلمداد کردن سپاه پاسداران 2 هدف را دنبال می‌کند. اولین هدف تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی در عرصه جهانی و البته داخل کشور آمریکا است. دومین هدف نیز تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی داخلی مردم ایران است.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: زمانی که مردم دنیا شاهد آن باشند که سپاه پاسداران یا دست‌کم بخشی از آن به فرماندهی سرلشکر سلیمانی در عراق و سوریه توانسته با داعش سرتا پا مسلح- که تروریست بودن آن حتی برای آمریکایی‌ها مسجل است- جنگ کند و تا سر حد نابودی آنان را پیش ببرد، طبیعی خواهد بود که افکار عمومی این مساله را باور نکنند که آمریکایی‌ها بخواهند سپاه پاسداران را یک گروه تروریستی بنامند.

او با اشاره به اینکه «در حقیقت ماجرا برعکس بوده و سپاه پاسداران دست‌کم در موضوع داعش کاملا ضد تروریست عمل کرد» ادامه داد: اما از جهت تحت تاثیر قرار دادن افکار داخلی نیز فکر می‌کنم که دولت آمریکا دچار یک کندذهنی سیاسی به لحاظ انتخاب زمان حمله به سپاه شده است. چرا که این روزها سیل بزرگی بخش اعظمی از کشور را فرا گرفته است و در امدادهایی که برای مقابله با وقوع و بروز و گسترش سیل انجام می‌شود، نیروهای مسلح از جمله سپاه نقش موثری را ایفا می‌کنند و این از چشم مردم مناطق سیل‌زده و شبکه‌های تلوزیونی پنهان نیست و کاملا هویداست. بنابراین زمان حمله به سپاه را بد انتخاب کردند و مردم ایران این مساله را قبول نمی‌کنند.

مهاجری با اشاره به انتخابات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: احتمال دیگر نیز می‌تواند این مساله باشد که شاید دولت آمریکا علاقه‌مند باشد مجددا نتانیاهو در سمت نخست‌وزیری ابقا شود و احتمال دارد که با این اقدام آمریکا بخواهد روحیه‌ای به حامیان نتانیاهو بدهد که البته از نظر جمهوری اسلامی ایران این مساله و اهداف آن هیچ تفاوتی با هم نخواهند داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها