کد خبر: 283233
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۴:۱۷:۲۴
| |

نهایی شدن سند سازمان جهانی بهداشت برای تحقق پوشش همگانی سلامت

معاون امور بین الملل وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات سند جدید سازمان جهانی بهداشت برای تحقق پوشش همگانی سلامت اظهارکرد: این سند امسال در اجلاس سران نیویورک مطرح و تصویب می‌شود.

نهایی شدن سند سازمان جهانی بهداشت برای تحقق پوشش همگانی سلامت
کد خبر: 283233
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۴:۱۷:۲۴

اعتمادآنلاین| ‌ اسدی لاری در مراسم روز جهانی بهداشت که در دانشکده بهداشت و ایمنی وزارت بهداشت برگزار شد با اشاره به ضرورت به‌روز بودن مسئولان و دانشجویان در حوزه بهداشت و سلامت جهانی گفت: مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن در حوزه ارائه خدمات سلامت به مردم باید در اولویت امور باشد.

وی با اشاره به وضعیت کشور در پی سیل‌های مخرب اخیر و با بیان اینکه جان از دست رفته انسان‌ها قابل جایگزینی نیست، اظهارکرد: البته امیدواریم برکات این ترسالی برای کل کشور اتفاقات خوبی را رقم بزند.

این عضو شورای راهبردی پوشش همگانی سلامت سازمان جهانی بهداشت (WHO ) با اشاره به پوشش همگانی سلامت به عنوان شعار سازمان بهداشت جهانی گفت: سندی در این رابطه و برای تحقق این شعار تنظیم شده است و به عنوان عضو شورای راهبردی پوشش همگانی سلامت سازمان WHO در جریان تنظیم این سند قرار دارم؛ سندی که برای تصویب در مجمع جهانی سازمان ملل در شهریور ماه ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به نکات مثبت این سنداظهارکرد: این سند حاوی نکات ارزشمندیست که آگاهی از آن به پیشبرد اهداف کشورها در زمینه پوشش همگانی سلامت کمک زیادی می‌کند.

معاون امور بین الملل وزارت بهداشت با بیان اینکه عنوان این سند «Moving Together to Build a Healthier World» است، اظهار کرد: این سند شش خواسته مهم دارد که درگیر کردن بخش‌های مختلف کشورها در زمینه ارائه خدمات سلامت و پوشش همگانی سلامت، تحقق واقعی پوشش همگانی سلامت و حذف تمامی تبعیض‌ها در ارائه خدمت، تدوین قوانین و مقررات لازم برای اجرا، ارتقای کیفیت درمان، سرمایه گذاری بیشتر برای توسعه ارائه خدمات، حرکت کلیه بخشهای مرتبط باهم و در کنار هم برخی از این خواسته‌هاست.

وی با اشاره به اهمیت بحث سرمایه‌گذاری در این زمینه گفت: بر اساس این سند 5 درصد GDP کشورها باید صرف خدمات سلامتی و بهداشتی شود که این رقم خوشبختانه در دولت یازدهم به بیش از 8 درصد رسید.

اسدی لاری با اشاره به تدوین 40 اقدام عملیاتی برای اجرای این سند تصریح کرد: بر این اساس باید کلیه بخش‌های دولتی و همگی افراد جامعه در تحقق اهداف طرح سهیم باشند. همچنین در گام‌های اول باید یک نظام سلامت پایدار، مقاوم و مؤثر طراحی شود.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب کشور در زمینه سیستم ارائه خدمات سلامتی و بهداشتی اظهار کرد: یکی از افتخارات ما این است که به دلیل وجود این سیستم منسجم مشکل سلامتی و بهداشتی حادی در سیل مخرب اخیر کشور نداشتیم.

معاون امور بین الملل وزارت بهداشت در خاتمه ارتقای کیفیت ارائه خدمات، افزایش پوشش همگانی سلامت، به‌کارگیری هوش مصنوعی و سلامت دیجیتال، توجه به پژوهش‌های به‌موقع و مؤثر، ارتقای نظام مراقبت‌های اولیه و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه را از دیگر برنامه‌های عملیاتی این سند عنوان کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها