کد خبر: 283323
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۰۷:۳۰:۰۰
| |

آخرین نتایج انتخابات کنست اسرائیل؛ آیا نتانیاهو برنده شد؟

رقابت شانه به شانه بنی گانتس، رهبر لیست آبی و سفید با بنیامن نتانیاهو رهبر حزب لیکود باعث شد تا از دیشب تا بامداد امروز هر دو آنها بارها اعلام پیروزی کنند، اما ظاهرا مبارزه انتخاباتی باز هم به نفع نتانیاهو به پایان خواهد رسید.

آخرین نتایج انتخابات کنست اسرائیل؛ آیا نتانیاهو برنده شد؟
کد خبر: 283323
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رقابت شانه به شانه بنی گانتس، رهبر لیست آبی و سفید با بنیامن نتانیاهو، رهبر حزب لیکود باعث شد تا از دیشب تا بامداد امروز هر دو آنها بارها اعلام پیروزی کنند، اما ظاهرا مبارزه انتخاباتی باز هم به نفع نتانیاهو به پایان خواهد رسید.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه معاریو بامداد امروز چهارشنبه اعلام کرد بعد از شمارش 97 درصد آرا، لیکود به رهبری نتانیاهو با 37 کرسی و لیست آبی و سفید به رهبری گانتس با کسب 36 کرسی همچنان رقابت سختی را با یکدیگر دارند.

به نوشته این روزنامه عبری‌زبان لیست‌های دیگر با فاصله زیادی از این دو قرار دارند.

با وجود این پیروزی قابل توجه ائتلاف آبی و سفید نتایج اولیه نشان می‌دهد همچنان احزاب راستگرا قدرت را در کنست در دست دارند و اگر نتانیاهو بتواند آنها را متقاعد به ائتلاف کند همچنان در قدرت باقی خواهد ماند.

آمار اعلام شده توسط روزنامه معاریو نشان می‌دهد سوای حزب کار و مرتز که جزو احزاب چپ‌گرا محسوب می‌شوند و به ترتیب 8 و 6 کرسی را کسب کرده‌اند اغلب 120 کرسی باقی مانده کنست را نمایندگان احزاب راستگرای اسرائیلی در دست خواهند گرفت.

بر اساس همین آمار، حزب یهودات هتوراه 8 کرسی، شاص 8 کرسی، حداش 6 کرسی، ائتلاف راستگرایان 5 کرسی و اسرائیل خانه ما (آویگدور لیبرمن) 5 کرسی را در کنست در اختیار خواهند داشت.

صرفنظر از چند درصد ناچیز آرای شمارش نشده، باید گفت راستگرایان اسرائیلی 65 کرسی کنست را در دست خواهند داشت و گرچه 55 کرسی مخالفان نتانیاهو عدد قابل توجهی محسوب می‌شود اما بنیامین نتانیاهو این ظرفیت را پیدا کرده که همچنان نخست‌وزیر باقی بماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها