کد خبر: 283614
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۴:۳۳:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از حذف مشکوک سه بازیکن مطرح تیم ملی فوتسال زنان از لیست ملی‌پوشان؛

اعتراض برای حق نگرفته به حذف از تیم ملی انجامید؟/ جای خالی فرزانه توسلی و دو بازیکن دیگر در فهرست تیم ملی/ سرمربی کجاست؟

اردوی تیم ملی فوتسال زنان ایران در حالی از 26 فروردین آغاز می‌شود که نام سه بازیکن کلیدی در اسامی اردونشینان خالی است. سه بازیکنی که در اردوی قبلی هم غایب بودند اما به نظر می‌رسد اعتراض این بازیکنان مبنی بر عدم پرداخت پاداش از سوی این بازیکنان، باعث حذف نامشان شده است.

اعتراض برای حق نگرفته به حذف از تیم ملی انجامید؟/ جای خالی فرزانه توسلی و دو بازیکن دیگر در فهرست تیم ملی/ سرمربی کجاست؟
کد خبر: 283614
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۴:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نزدیک به یک سال از قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان ایران می گذرد و حالا بالاخره نخستین مرحله اردوی جدی این تیم قرار است آغاز شود.

تیمی که با بازیکنان مطرح و مربی‌اش توانست برای دومین بار پیاپی در جایگاه نخست مسابقات قهرمانی آسیا قرار گیرد در شرایطی که هیچ کسی انتظارش را نداشت، دستش از مربی برجسته‌اش خالی شد. شهرزاد مظفر که یکی از مهره‌های برجسته فوتسال زنان ایران محسوب می‌شود به فوتبال کشور کویت پیوست تا به همین سادگی ورزش زنان ایران، یک سرمایه بزرگش را از دست دهد.

پس از آن رسانه‌ها و کارشناسان بارها از الزام معرفی مربی جدید، در اسرع وقت گفتند و نوشتند اما فدراسیون هربار در توضیح می گفت که انتخاب سرمربی جدید در دست اقدام است.

حتی چندبار حرف‌هایی درباره استفاده از مربی خارجی هم زده شد اما به مرحله اجرا نرسید.

در نهایت و پس از کش و قوس‌های فراوان، شهناز یاری به عنوان سرمربی، زیور بابایی به عنوان مربی و همچنین علی رعدی به عنوان مدیر فنی، تیم فوتسال زنان ایران انتخاب شدند. البته این کادر فنی عمر طولانی‌ای نداشت.

از همان ابتدا، زمزمه‌هایی مبنی بر وجود اختلاف بین یاری و مدیر فنی تیم شنیده می‌شد. در نهایت هم یاری رفت تا حالا و در آستانه شروع اردوها تیم به دست مربی‌اش سپرده شود.

اما این همه حکایت دردناک فوتسال زنان ایران نیست. لیست ملی‌پوشان دعوت شده به اردوی تیم ملی امروز در حالی منتشر شد که نام سه بازیکن مطرح این تیم در فهرست خالی است.

فرزانه توسلی، آرزو صدیقیان و نسترن مقیمی سه بازیکن غایب در لیست تیم ملی هستند.

عجیب اینکه توسلی نه تنها یکی از اصلی‌ترین چهره‌های تیم ملی در هر 2 قهرمانی بود، بلکه برای دومین سال پیاپی نامش در میان برترین دروازه‌بان‌های جهان قرار گرفت.

متاسفانه اعضای کادر فنی تیم ملی فوتسال زنان ایران هیچ کدام در دسترس نبودند و نایب رییس زنان فدراسیون هم به علت حضور در مسابقات انتخابی المپیک همراه با تیم ملی فوتبال زنان، در ایران حضور نداشت تا بتوان علت این ماجرا را جویا شد.

فرزانه توسلی

غیبت این بازیکنان در بازی دوستانه مقابل روسیه شائبه خط خوردن آن‌ها را از تیم ملی بیشتر کرد. اما فرزانه توسلی در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین می‌گوید که برای غیبتش با فدراسیون هماهنگ بود: «من در اردوی قبلی به فدراسیون گفته بودم که به خاطر بروز یک مشکل خانوادگی نمی‌توانم همراه تیم باشم و این موضوع را به صوفی زاده نایب رییس زنان فدراسیون هم اطلاع داده بودم. پس نباید این موضوع علت خط خوردن اسمم باشد.»

توسلی در پاسخ به اینکه آیا خودش اعلام کرده که دیگر نمی‌خواهد همراه تیم ملی باشد یا نه می‌گوید: «چطور ممکن است چنین کاری کنم؟ نه من به هیچ عنوان این حرف را نمی‌زنم چون فعلا دوست دارم برای تیم ملی بازی کنم و این برایم همیشه افتخار است.»

گلر تیم ملی معتقد است اعتراضاتش چیزی نبوده که باعث شود نامش را حذف کنند: «برخی می‌گویند شاید به خاطر اعتراض‌هایی که نسبت به ندادن پاداش قهرمانی آسیا داشتم اسمم حذف شده باشد اما بعید می‌دانم فدراسیون و کادر فنی چنین کاری کنند. بهتر است از مربیان تیم این موضوع را بپرسید چرا که قطعا آن‌ها پاسخ درستی خواهند داشت.»

تیم ملی فوتسال زنان ایران یک سال پیش قهرمان آسیا شد. فدراسیون وعده پاداش 22 میلیونی به این بازیکنان داد اما تا به امروز حتی یک ریال از آن را هم نپرداخته است. جالب اینکه از 1000 دلار جایزه‌ای که از سوی AFC هم به بازیکنان پرداخت شده بود، تنها 500 دلار به بازیکنان رسیده است.

در این مدت چند بار بازیکنان مختلف نسبت به این موضوع اعتراض داشتند. حالا اگر قرار باشد اعتراض نسبت به حق مسلم یک بازیکن، به حذف او از تیم ملی منجر شود، یعنی فدراسیون و کادر فنی تیم ملی فوتسال زنان، فاصله زیادی با حرفه‌ای گری دارند. باید منتظر ماند و دید که آیا مربیان تیم ملی و یا فدراسیون بالاخره واکنشی نسبت به این موضوع نشان می‌دهند یا خیر.

تورنمنت دوستانه امسال شاید چندان مهم نباشد اما سال دیگر مجددا مسابقات قهرمانی آسیا در پیش است و تیمی با این حجم از حاشیه، کار سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها