کد خبر: 284526
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اقتصادی/ ۲۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۸

از میزان خسارت سیل به تأسیسات نفتی تا بورس در آستانه فتح قله تاریخی

سیل به تاسیسات نفتی 1000 میلیارد تومان خسارت وارد کرد، افزایش قیمت 9.3 درصدی مسکن در اسفندماه، ژاپن به جای ایران نفتش را از عمان وارد کرد و نرخ سود بانکی زیاد نمی‌شود از جمله مهم‌ترین خبرهای اقتصادی امروز بود.

از میزان خسارت سیل به تأسیسات نفتی تا بورس در آستانه فتح قله تاریخی
کد خبر: 284526
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۱۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیل به تاسیسات نفتی 1000 میلیارد تومان خسارت وارد کرد بیژن زنگنه، وزیر نفت با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اجمالی، سیل، هزار میلیارد تومان به تاسیسات صنعت نفت خسارت زده، گفت: مقام معظم رهبری با درخواست رئیس‌جمهوری مبنی بر برداشت مبلغی از صندوق توسعه ملی برای مناطق سیل‌زده موافقت کرده‌اند.

افزایش قیمت 9.3 درصدی مسکن در اسفند ماه جدیدترین گزارش رسمی از بازار مسکن حاکی از آن است که در اسفند 97 قیمت مسکن نسبت به ماه پیش از آن و ماه مشابه سال قبل (سال 96) به ترتیب 9.3 درصد و 95.5 درصد افزایش یافته است.


خسارت سیل به دام چشمگیر نیست سیداحمد مقدسی رئیس هیات مدیره کانون صنفی گاوداران با بیان اینکه برخی تجار در برابر تصمیمات وزیر جهاد در توزیع نهاده‌های دامی کارشکنی می‌کنند، عنوان کرد: خسارت سیل به دام سنگین در برابر جمعیت دام کشور چشمگیرنیست.

نرخ سود بانکی زیاد نمی‌شود بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری اعلام کرد برای هر بار استعلام از سامانه ثبت احوال باید مبلغ 200 تومان به عنوان کارمزد از حساب مشتری کسر و به این سازمان پرداخت شود.

ژاپن به جای ایران نفتش را از عمان وارد کرد شرکت فوجی ژاپن که پیشتر نفت ایران را خریداری می‌کرد، روز جمعه برای خرید نفت از عمان از طریق مزایده اعلام آمادگی کرده و ظاهرا با پیشنهاد 20 سنت بالاتر در هر بشکه برنده این مزایده شده است.

بورس در آستانه فتح قله تاریخی با باز شدن معاملات بازار سهام در اولین روز هفته، قیمت بیشتر سهم‌ها و مخصوصاً سهم‌های شاخص‌ساز با رشد مواجه شد و توانست به رقم تاریخی 195 هزار و 480 واحدی نزدیک شود. با ورود نماگر اصلی به کانال تاریخی 195 هزار واحدی بسیاری انتظار دارند که این شاخص برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه سقف 200 هزار واحدی را رد کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها