کد خبر: 284585
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

سودان همچنان آبستن تحولات جدید

با وجود آنکه رهبر نظامی جدید سودان، قول‌های زیادی را برای بهبود اوضاع و مبارزه با فساد داد مردم این کشور همچنان به دنبال شکل‌گیری دولتی غیر نظامی هستند.

سودان همچنان آبستن تحولات جدید
کد خبر: 284585
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود آنکه رهبر نظامی جدید سودان، قول‌های زیادی را برای بهبود اوضاع ومبارزه با فساد داده مردم این کشور همچنان به دنبال شکل‌گیری دولتی غیر نظامی هستند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، با وجود تمامی تلاش‌های صورت گرفته از سوی عبدالفتاح البرهان، رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان و حمایت تمام قد کشورهایی همچون عربستان و امارات متحده عربی از او برای سامان دادن به اوضاع در این کشور اعتراضات مردمی برای سرنگونی سومین ژنرال در سودان ادامه دارد.

فعالان سودانی از طریق شبکه‌های اجتماعلی بر ادامه مبارزه تا سرنگونی ژنرال ها وتشکیل دولتی غیر نظامی در این کشور تاکید کردند. این فعالان با راه‌اندازی هشتک #تسقط_تالت (سومی سرنگون باد) تاکید کردند تا زمان سرنگونی سومین ژنرال همچنان در خیابان‌ها باقی خواهند ماند.

این فعالان خواستار پایان یافتن حضور نظامیان در قدرت و تسلیم آن به یک دولت انتقالی غیر نظامی شدند.

اعتراضات در سودان در حالی ادامه یافته که عبدالفتاح البرهان رئیس جدید شورای انتقالی نظامی سودان بعد از به دست گرفتن قدرت، منع رفت‌وآمد را لغو کرد، دستور آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان را صادر کرد، تمامی استانداران را خلع، دوره انتقالی را حداکثر دو سال اعلام و بر تشکیل دولت غیرنظامی از طریق مشاوره با نیروهای سیاسی تاکید کرد و قول داد تمامی مسئولانی را که در فساد کشور دست داشتند تحت پیگرد قرار داده و قاتلان مردم بیگناه را محاکمه کند.

به نوشته رسانه‌های عربی، درخواست‌های او برای گفت‌وگو با تمامی طیف‌های جامعه سودان همچنان با تاکید آنها برای خروج نظامیان از قدرت مواجه شده است.

اکثر فعالان سیاسی و جامعه مدنی سودان بر ادامه حضور در خیابان‌ها و پیگیری تظاهرات و تحصن‌ها تا زمان دست‌یابی به خواسته‌های خویش تاکید دارند، امری که می تواند کشور را آبستن حوادث جدید دیگری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها