گزارش اعتمادآنلاین از دعوای فدراسیون فوتبال با کی‌روش:

استاندارد دوگانه فدراسیون فوتبال برابر کی‌روش/ چرا حالا جواب حرف‌های کی‌روش را می‌دهید؟

کی‌روش در طول مدت سرمربیگری تیم ملی ایران چالش‌های بسیاری داشت. او از کمبود امکانات شاکی بود و شرایط را مناسب کار نمی‌دید. جنگ روانی‌ای که کی‌روش به راه انداخت دامن بسیاری از مربیان و پیشکسوتان فوتبال را گرفت و در نهایت اختلاف‌اش با برانکو منجر به ایجاد بزرگترین دو قطبی فوتبال ایران در دهه‌های گذشته شد.

استاندارد دوگانه فدراسیون فوتبال برابر کی‌روش/ چرا حالا جواب حرف‌های کی‌روش را می‌دهید؟
کد خبر: 285089
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن: 8 سال قبل وقتی کارلوس کی‌روش وارد ایران شد روسای فدراسیون با خوشحالی و دسته گل به استقبالش رفته بودند و امضای قرارداد با او را از افتخارات ورزش ایران می‌دانستند.

کی‌روش در طول مدت سرمربیگری تیم ملی ایران چالش‌های بسیاری داشت. او از کمبود امکانات شاکی بود و شرایط را مناسب کار نمی‌دید. جنگ روانی‌ای که کی‌روش به راه انداخت دامن بسیاری از مربیان و پیشکسوتان فوتبال را گرفت و در نهایت اختلاف‌اش با برانکو منجر به ایجاد بزرگترین دو قطبی فوتبال ایران در دهه‌های گذشته شد.

کارلوس کی‌روش در کنار دانش فنی و نظم خاصی که به تیم ملی داد، جوی متشنج را هم اطراف خود ایجاد کرد. منتقدان تاثیر جنگ‌های لفظی او را به ضرر تیم ملی دانستند و هوادارانش به هوش او اشاره کردند و معتقد بودند کی‌روش با ایجاد چنین فضایی فشار را از روی تیم برمی‌دارد.

پس از ناکامی در جام ملت‌های آسیا، کی‌روش از تیم ملی ایران رفت؛ اما نام او همچنان در صدر اخبار ورزشی ایران است. این‌بار به دلیل شکایت او از فدراسیون فوتبال و مهدی تاج.

پیرمرد پرتغالی با فدراسیون اختلاف داشت اما هرگز چنین تقابل رودررویی با مهدی تاج پیدا نکرده بود. اما حالا تمام قد مقابل مهدی تاج ایستاده است.

کی‌روش از فدراسیون فوتبال ایران به کمیته حقوقی فیفا شکایت کرده است. او در مصاحبه با یکی از رسانه‌های ایران دلیل شکایت‌اش از فدراسیون فوتبال ایران را این‌چنین عنوان کرده است:

«به خاطر این حقیقت که آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران احترامی برای حرف‌هایش قائل نبود و پشت حرف‌ها و افتخاراتی که کسب شد خود را پنهان کرد. در واقع آقای تاج یکی از اصلی‌ترین قول‌های خودش را که به ما وعده داده بود، زیر پای گذاشت و آن قول این بود که او از بودجه فیفا برای جام جهانی برای دلایل دیگری به جز تیم ملی، آمادگی برای جام ملت‌های آسیا و حمایت‌های مالی از مربیان و بازیکنان استفاده نخواهد کرد.

متأسفانه او خلاف این وعده عمل کرد آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران نتوانست تعهدات و گفته‌های خود را به نایب رئیس، دکتر اسلامیان، کارلوس کی روش سرمربی تیم و بازیکنان تیم ملی عملی کند، اعتماد و اعتبار خود را از دست داد. به خاطر این حقیقت که آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران ضمانت‌ها و وعده‌هایی که به همه داد را زیر پای گذاشت و برنامه‌ها و اهداف تیم ملی فوتبال ایران را خدشه‌دار کرد و باعث شد تا تیم ملی فوتبال ایران گروگان اهداف تیم ملی فوتبال قطر شود. این شرایط خجالت‌آور هیچ‌وقت در طول 8 سال حضور من در تیم ملی ایران رخ نداده بود.

به خاطر این حقیقت که آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران کاملاً مسؤول این شرایط و اتفاقات است که بودجه جام جهانی فیفا را برخلاف آن چیزی که گفته بود اجرایی و عملی کرد.»

این‌ها بخشی از مصاحبه سرمربی سابق تیم ملی ایران در ارتباط با شکایتش از فدراسیون فوتبال است. به نظر می‌رسد این‌بار هدف او شخص تاج است و بنا ندارد از پیگیری شکایت دست بردارد.

واکنش فدراسیون فوتبال به این شکایت اما واکنشی عجیب بود. آن‌ها ادعاهای کی‌روش را تماما کذب خواندند.

صفی‌الله فغان‌پور، مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال در این‌باره اظهار کرد: «متأسفانه این فرد بی توجه به تلاش‌های صادقانه فدراسیون فوتبال، اظهارات عاری از واقعیت همراه با تهمت را در چند نوبت ایراد کرده که مراتب جهت پیگیری و شکایت به همراه موارد مطروحه و مستندات موجود در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره وی از طریق کمیته حقوقی و اخلاق فدراسیون فوتبال به کمیته اخلاق فیفا ارسال خواهد شد. بدون شک، در صورتی که شکایتی از فیفا به فدراسیون فوتبال واصل شود پاسخگویی کامل انجام می‌شود. امیدوارم نامبرده هم پاسخگوی شکایت کمیته اخلاق و حقوقی فدراسیون فوتبال باشد.»

با وجود انتقاد اهالی فوتبال از رفتار و برخوردهای تند کارلوس کی‌روش با باشگاه‌ها و مربیان فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال هرگز حاضر نشد مقابل کی‌روش بایستد. زمانی که این مربی پرتغالی در ایران فعالیت داشت منفعلانه با او برخورد کردند. در آن روزهایی که کی‌روش با مربیان و پیشکسوتان فوتبال ایران به تندی و تلخی رفتار می کرد تاج و دوستانش در فدراسیون حاضر نشدند برابر صحبت‌های او موضع بگیرند. حالا که پای منافع خودشان به میان آمده این مربی را تهدید به شکایت می کنند. این همان استاندارد دوگانه‌ای است که قابل درک نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها