کد خبر: 285300
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۳:۱۵:۰۰
| |

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران:

بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی یک نظام مدنی مردم سالار است

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته تأمین یک نظام مدنی مردم سالار بر اساس عقلانیت اسلامی است و دنیای غرب باید با فاصله گرفتن از خود بزرگ بینی به این تجربه جدید اهمیت دهد.

بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی یک نظام مدنی مردم سالار است
کد خبر: 285300
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۳:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران در دیدار با رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایتالیا، ضمن اشاره به همکاری‌های خوب حقوق بشری و قضائی میان دو کشور و برگزاری چهار دوره موفقیت آمیز مذاکرات دو جانبه ذیل موضوعات قضائی و حقوق بشری منجمله گفت‌وگوهای حقوقی و تبادل نظر و تجربیات میان قضات و کارشناسان دو کشور، خصوصاً موضوعاتی چون نحوه صیانت از حقوق متهم، جرایم نوجوانان، مجازات‌های اعدام و مبارزه با مواد مخدر، بر ضرورت توسعه این همکاری‌ها در آینده تاکید کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه افزود: بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته و فراتر از پیشرفت‌های حاصله در علم و تکنولوژی، موضوع تأمین یک نظام مدنی مردم سالار بر اساس عقلانیت اسلامی است. دنیای غرب باید با فاصله گرفتن از خود بزرگ بینی به این تجربه جدید اهمیت داده و درک درستی از آن داشته باشد. مسیر گفتگوهای دو جانبه ایران و اروپا در همکاری‌های قضائی و حقوق بشری در حقیقت ظرفیتی برای حصول همین مقصد است.

لاریجانی همچنین با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته برخی دول اروپایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی به بهانه حکم محکومیت فردی در دادگاه بدوی تبلیغات وسیع و دروغینی علیه ایران راه انداخته‌اند، اظهار کرد: متأسفانه رئیس جمهور فرانسه که خود با شرایط وحشتناکی در کشورش روبروست و برخوردهای ناعادلانه‌اش با شهروندان فرانسوی موجب برانگیخته شدن حساسیت سازمان ملل و سایر دول اروپایی شده در حرکتی متناقض با حقوق و اصول حاکم بر روابط بین الملل، پرچمدار این شو سیاسی و حرکت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران شده است که اهدا عناوین خیالی به متهم دادگاه‌های ایران در قالب جایزه از آن جمله است.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه افزود: البته ما در جمهوری اسلامی از اینکه شهروندی از ما به علت تخلف مجازات شود به هیچ وجه خوشحال نیستیم، اما رفتار غرب، به ویژه فرانسه بسیار توهین آمیز بوده و هیچ ربطی به حقوق بشر ندارد و یک حرکت سیاسی مفتضح می‌باشد.


لاریجانی با تأکید بر اینکه قضات عالیقدر ما در صدور احکام خود حساسیت دارند و به هیچ وجه تحت تأثیر این تبلیغات قرار نمی‌گیرند، افزود: ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از حقوق تمام شهروندان خود چه مورد اتهام باشند و چه نباشند، در چارچوب قوانین خود دفاع می‌کند.

در این دیدار همچنین طرف ایتالیایی ضمن تقدیر از تجربه ایران در ایجاد یک نظام مردم سالار گفت: اگرچه ما دموکراسی مبنی بر سکولاریزم و لیبرالیزم داریم ولی در عین حال این توسعه تاریخی نظامی مدنی شما را ارج می نهیم.

طرف ایتالیایی در پایان از برگزاری دور پنجم گفتگوهای دوجانبه استقبال و آمادگی خود را برای میزبانی اعلام کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها