کد خبر: 285332
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۷:۰۵:۴۳
| |

از سوی شادمهر راستین مدیر باشگاه مخاطبان سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر:

جزئیات ورود مخاطبان به جشنواره جهانی فجر اعلام شد

مدیر باشگاه مخاطبان سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد خبرنگاران و منتقدان می‌توانند بین 24 تا 48 ساعت قبل از نمایش هر فیلم در جشنواره بلیت آن را تهیه کنند.

جزئیات ورود مخاطبان به جشنواره جهانی فجر اعلام شد
کد خبر: 285332
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۷:۰۵:۴۳

اعتمادآنلاین| ‌ شادمهر راستین مدیر باشگاه مخاطبان سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در آستانه برگزاری این رویدادگفت: در سه دوره قبلی جشنواره جهانی فیلم فجر، سعی داشتیم از طریق افزایش اعضای باشگاه مخاطبان جشنواره، مدل ارتباط با آن یعنی بلیت خریدن و فیلم دیدن را تغییر دهیم تا مخاطبان خود را تشویق کنیم تا آگاهانه و با قدرت انتخاب بیشتر فیلم‌های حاضر در جشنواره را ببیند.

وی تاکید کرد: آثاری که در این جشنواره نمایش داده می‌شوند اصولاً اولین نمایش‌های خود را تجربه می‌کنند، طبق آماری که بیان کرده‌اند نزدیک به 35 درصد از این فیلم‌ها اولین رونمایی جهانی خود را در جشنواره جهانی فیلم فجر خواهند داشت، می‌توان گفت بیش از 90 درصد از این آثار تنها در جشنواره‌ها با اکران محدود نمایش داده می‌شود.

جشنواره جهانی وظیفه سرگرم کردن مخاطب را ندارد

این فیلمنامه‌نویس بیان کرد: در چنین شرایطی مخاطب چنین جشنواره‌ای باید به سینمای متفاوت علاقه‌مند باشد و از سینمای آگاهی‌دهنده و هنری استقبال بیشتری کند. چرا که یک جشنواره سینمایی مانند جشنواره جهانی فیلم فجر وظیفه سرگرم کردن مخاطب را ندارد، البته در کنار این آثار روشنفکرانه، آثار دیگری نیز به نمایش می‌گذارد.

وی ادامه داد: در واقع رضا میرکریمی دبیر جشنواره بر این امر معتقد است که جشنواره با انتخاب برخی از فیلم‌ها بتواندارتباطی بین خود و مردم برقرار کند، با این نگاه در 3 دوره گذشته باشگاه هواداران را طراحی کردیم که به دنبال افزایش تعداد اعضا ی آن هم بودیم تا بتوانیم جایگاه مناسبی برای جشنواره ایجاد کنیم. از سال گذشته بعد از فیلتر شدن تلگرام، تمام تمرکز دبیرخانه روی سایت جشنواره بود و آیکون باشگاه را در این سایت ایجاد کردیم تا اعضا بتوانند اطلاعات مورد نیاز و عضویت‌ها را داشته باشیم.

راستین با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را کردیم تا به سمت کیفی شدن باشگاه برویم تاکید کرد: در حال حاضر اولویت عضویت در این باشگاه با دانشجویان سینمایی، هنری، علوم انسانی و… است، در چنین شرایطی اولویت بلیت‌ها نیز برای مخاطبان جشنواره قرار می‌گیرد. همچنین در این دوره تلاش کردیم تا کارت‌های معتبری را در اختیار اعضای باشگاه قرار دهیم تا هم از رویدادها و هم از فیلم‌ها جشنواره استفاده کنند.

وی بیان کرد: در این دوره هر فردی که کارت باشگاه را داشته باشد می‌تواند از تمام امکانات جشنواره استفاده کنند.

سهمیه خبرنگاران تغییری نکرده است

مدیر باشگاه مخاطبان سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: در بخش خبرنگاران و مهمانان جشنواره نیز باید این توضیح را بدهم که در تمام جشنواره‌های جهانی چنین مسأله‌ای وجود ندارد که به امید یک تماشاچی فرضی سهمیه کنار گذاشته شود، استاندارد یک جشنواره جهانی این است که خبرنگاران و دیگر مهمانان جشنواره بلیت فیلم‌هایی که تمایل به دیدنشان دارند را به صورت رایگان دریافت کنند.

وی تاکید کرد: سهمیه خبرنگاران، مهمانان جشنواره نسبت به گذشته تغییر نکرده و 4 دستگاه الکترونیک دریافت بلیت در پردیس چارسو در نظر گرفته شده است همچنین 2 نفر نیز به صورت حضوری بلیت موردنظر را صادر می‌کند.

راستین در پایان گفت: متقاضیان تماشای فیلم‌های جشنواره در پردیس چارسو از 24 تا 48 ساعت قبل از نمایش فیلم می‌توانند به پردیس مراجعه کرده و بلیت موردنظر خود را دریافت کنند، البته تاکید می‌کنم در صورتی که فرد متقاضی بلیت دریافت کند و از آن استفاده نکند، محدودیت خرید برای روزهای بعد در نظر گرفته می‌شود.

سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از 29 فروردین تا 6 اردیبهشت 1398 در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها