کد خبر: 285674
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۲۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۸

از سفر عادل عبدالمهدی به ریاض تا هشدار هایکو ماس به دولت انگلیس

سفر عادل عبدالمهدی به ریاض برای دیدار با مقامات عربستان، هشدار وزیر خارجه آلمان به دولت انگلیس در خصوص تعویق برگزیت و سفر محمدجواد ظریف به سوریه از جمله مهم‌ترین خبرهای حوزه بین‌الملل بود.

از سفر عادل عبدالمهدی به ریاض تا هشدار هایکو ماس به دولت انگلیس
کد خبر: 285674
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ۲۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمدجواد ظریف» که به سوریه سفر کرده با «بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

***

دیوان بین‌المللی دادگستری مهلت ارائه دادخواست ایران و ادعانامه متقابل آمریکا در پرونده شکایت جمهوری اسلامی ایران از آمریکا به علت ن قض معاهده مودت سال 1955 را تمدید کرد.

***

یک منبع سیاسی عراقی گفت که عادل عبدالمهدی ، نخست‌وزیر این کشور فردا (چهارشنبه) به منظور دیدار با مقامات عربستان به ریاض سفر می‌کند.

***

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید امیدوار است پیش از اتمام سال جاری میلادی، سران آمریکا و کره‌شمالی برای بار سوم با یکدیگر دیدار کنند.

***

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان ضمن هشدار به دولت انگلیس در خصوص تعویق‌های پی‌در‌پی برگزیت اعلام کرد: دولت انگلیس نباید کار را به درازا کشانده و حداکثر تا ماه اکتبر (مهرماه) تکلیف برگزیت را تعیین کند.

***

پلیس فرانسه از آغاز تحقیقات برای روشن شدن علت وقوع آتش‌سوزی در کلیسای تاریخی نتردام خبر داد. دفتر ریاست جمهوری فرانسه با اعلام پایان آتش‌سوزی در کلیسای نتردام اعلام کرد: برج نتردام امن است، اما دو سوم سقف در نتیجه آتش‌سوزی تخریب شده است.

***

برای اولین‌بار نمایندگان زن در هیات طالبان که در مذاکرات صلح قطر شرکت می‌کند، حضور خواهند داشت.

***

شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا هشدار داد چنانچه ارتش سودان قدرت را به دولت مدنی منتقل نکند، از همه فعالیت‌های خود در این اتحادیه محروم خواهد شد.

***

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها