کد خبر: 285886
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۲:۲۸:۱۵
| |

پارلمان مصر با تمدید ریاست‌جمهوری سیسی موافقت کرد

پارلمان مصر به طور نهایی با تمام اصلاحات پیشنهادشده در قانون اساسی که فوریه گذشته ارائه شد، موافقت کرد؛ از جمله این اصلاحات فراهم‌سازی زمینه بقای عبدالفتاح سیسی در قدرت تا سال 2030 است.

پارلمان مصر با تمدید ریاست‌جمهوری سیسی موافقت کرد
کد خبر: 285886
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۲:۲۸:۱۵

اعتمادآنلاین| نمایندگان پارلمان مصر با اکثریت آرا بدون اینکه تعداد آرا مشخص باشد، با این اصلاحات موافقت کردند.

اعضا با ماده 140 بند اول اصلاح شده موافقت کردند که می‌گوید، رئیس‌جمهوری به مدت شش سال یعنی از روز بعد از پایان دوره سلف خود انتخاب می‌شود و نمی‌تواند برای بیش از دو دوره متوالی انتخاب شود.

نمایندگان در جریان رای گیری پرچم مصر را در دست داشتند و همزمان سرود ملی در داخل سالن پخش می‌شد.

در فوریه 485 نماینده با اصل اصلاحات پیشنهادی در حمایت از دوره ریاست‌جمهوری سیسی موافقت کردند در حالی که تعداد مخالفان به 20 تن هم نرسید.

طی روزهای گذشته این اصلاحات مجددا به رای گذاشته شد.

اصلاحات شامل تغییر ماده 140 قانون اساسی می‌شود که دوره ریاست‌جمهوری را تا شش سال تمدید کرده و به رئیس‌جمهوری اجازه می‌دهد دوره کنونی خود را که چهار ساله است تمدید کند به این ترتیب دوره ریاست جمهوری کنونی در سال 2022 پایان می‌یابد زیرا سیسی در سال 2018 انتخاب شده است اما براساس اصلاح ماده مذکور دوره ریاست‌جمهوری عبدالفتاح سیسی در 2024 به اتمام می‌رسد و او می‌تواند خود را برای دوره بعدی نامزد کند و تا سال 2030 در قدرت بماند.

این درحالی است که نظام سیسی با انتقادهای مختلفی از سوی سازمان‌های بین‌المللی و حقوقی به دلیل سرکوب مخالفان سیاسی مواجه است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها