کد خبر: 286281
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۰ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس:

رفتار سران کشورهای مرتجع منطقه عکس آموزه های اسلام است

عضوفراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: «اسلام رحمانی» می گوید بین خودتان رحمت داشته باشید،نه با دشمن، یمنی ها مظلوم هستند ولی کشورهای به ظاهر مسلمان منطقه بر آنها رحم نمی کنند. 

رفتار سران کشورهای مرتجع منطقه عکس آموزه های اسلام است
کد خبر: 286281
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۰ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد ابطحی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری به سران کشورهای اسلامی درباره عمل به قرآن کریم گفت: در مورد توجه سران کشورهای اسلامی به آموزه‌های قرآن،مقام معظم رهبری در مقابل کسانی که دَم از اسلام رحمانی می زنند،بارها و چندین مرتبه این مسئله را گوشزد کردند.

وی افزود: برخی کشورهای اسلامی موضوعی مانند مقابله در برابر دشمن ،اقدام متقابل و جنگ را قبول ندارند و می گویند با سلام و و احوالپرسی و کاهش تشنج ،روابط را ادامه دهیم،اما اسلام رحمانی این را نمی گوید.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آیه «رُحَماءُ بَینَهُم»، تاکید کرد: «اسلام رحمانی» می گوید بین خودتان رحمت داشته باشید،نه با دشمن.یمنی ها مظلوم هستند و حتی عرب هم هستند،البته ما با نژادپرستی به افراد کمک نمی کنیم و در منش کشورما تفاوت بین عرب و عجم نیست؛بلکه بشر را نگاه می کنیم و به انسانیت کمک می کنیم و این فراتر از این موضوع است.

وی با اشاره به شعر سعدی که "بنی آدم اعضای یک پیکرند" مطرح کرد:مردم یمن مظلوم و بی دفاع هستند و دیدن برخی تصاویر در فجایع یمن ،دل انسان به درد می آید،ولی به دست کشورهای به ظاهر اسلامی به قتل می رسند.ایده اسلام رحم کردن بر همنوع است،اما بعضی ها می آیند،بین خودشان خشونت ایجاد می‌کنند و با دشمن مدارا می کند، که این عکس آموزه های قرآنی است.

عضوکمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری نه تنها کشورهای منطقه و مسلمانان را هشدار می دهد بلکه به مسولان خودمان هم گوشزد می کنند، ادامه داد: رهبری می فرمایند در مقابل کسانی‌که با شما دشمنی می کنند و دشمن شما هستند "اَشِدّاء" باشید؛ یعنی سخت باشید؛ مثل خاکریزِ نرم نباشید که دشمن از هرجا خواست بتواند در شما نفوذ کند.

وی افزود: اما «رُحَمآءُ بَینَهُم»، بین خودتان،دلهایتان با هم صاف باشد،با هم مهربان باشید،در داخل کشور هم بعضی ها موضع سخت درمقابل هم می گیرند و مثلا برخی نمایندگان مجلس،مسئولان ،دولتمردان، مطبوعات ،رسانه‌ها این‌طور موضع می‌گیرند که این به نفع دشمن است. اما در کل عمل به «أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّار» تغییر کرده است، الان سخت گیری در بین افراد است، ولی با دشمن نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم،مطرح کرد:در جنگ ایران و عراق هم همین طور بود.امام(ره) فرمودند؛اگر عراق متجاوز است چرا کشورهای اسلامی و کشورهایی مانند عربستان به آن کمک می کنند.اگر می خواهید چیزی را اصلاح کنید ببینید چه کسی متجاوز است، آن را اصلاح کنید،اما حاضر نشدند این کار را بکنند.در یمن هم کشورهای به ظاهر اسلامی منطقه،متجاوز هستند،عربستان ،امارات ،کویت دیگران. در یمن هم همینطور،عربستان متجاوز است و باید با آن برخورد شود،اما عربستان گاو شیرده آمریکا است.

عضوفراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید براین که دنیای حکومت های اسلامی دنیای مرده ای است و در آن ها سکوت حاکم است،تصریح کرد: تنها مرکزی که شعاعی اسلام و پرتوی از اسلام را نشان می‌دهد،ایران اسلامی است،آنهم به برکت وجود نظام ولایت فقیه است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها