کد خبر: 287142
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای سیاسی/ دوشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸

از تاکید بر لزوم مجوز برای فعالیت انتخاباتی تشکل‌های روحانی تا تشکیل نیروی واکنش سریع مشترک در مرز ایران و پاکستان

تصمیم برای تشکیل نیروی واکنش سریع مشترک در مرز ایران و پاکستان، تاکید مدیرکل سیاسی وزارت کشور بر لزوم دریافت مجوز برای فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی احزاب و تشکل‌ها و تحلیل محمدرضا تاجیک درباره لزوم بناشدن امارتی نو بر ویرانه‌های ساختمان نمور و پر ترک اصلاح‌طلبی از جمله مهم‌ترین اخبار سیاسی امروز بود.

از تاکید بر لزوم مجوز برای فعالیت انتخاباتی تشکل‌های روحانی تا تشکیل نیروی واکنش سریع مشترک در مرز ایران و پاکستان
کد خبر: 287142
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۲۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سلام، با سرخط خبرهای سایسی اعتمادآنلاین، امروز دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه با شما هستیم؛

*عباس صمیمی متهم پرونده پتروشیمی در پنجمین جلسه رسیدگی به این پرونده ضمن تاکید بر این موضوع که اتهامات وارده را قبول ندارد، گفت: زمانی به ما برادر صمیمی می‌گفتند و حال ما اخلالگر شده‌ایم. ما آبروی نظام را حفظ کردیم و تعهدات پرداخت شده است.

* طرح اقدام متقابل علیه آمریکا که با تاکید علی لاریجانی رییس مجلس و نظر نمایندگان در جلسه روز دوشنبه برای اصلاح به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده بود، اصلاح و برای بررسی مجدد در صحن علنی آماده شد.

*مهدی چمران، فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه «سپاه همان سپاه است» درباره برخی سوالات مبنی بر دلیل تغییر فرمانده سپاه گفت: طبیعی است که بعد از 10 سال فرماندهی سپاه به فرد دیگری سپرده شود و این دلیل خاصی ندارد.

*حسن روحانی، رییس‌جمهوری در نشست خبری با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی در مرز دو کشور تاکید کرد: ما توافق کردیم همکاری‌های امنیتی دو کشور را افزایش داده و نیروهای مرزبانی و اطلاعاتی دو کشور و همچنین یک نیروی واکنش سریع مشترک در مرزهای مشترک دو طرف برای مبارزه با تروریسم تشکیل شود.

*حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: تشکل‌های روحانی اگر می‌خواهند فعالیت انتخاباتی و سیاسی داشته باشند، به عنوان جبهه مجوز بگیرند و فعالیت کنند . گروه‌هایی که بخواهند فعالیت سیاسی کنند باید خود را با قانون جدید خانه احزاب تطبیق دهند.

*محمدرضا تاجیک، تئوریسین اصلاحات با اشاره به اینکه « بر ویرانه‌های ساختمان نمور و پرترک اصلاح‌طلبی باید امارتی نو بنا کنیم » گفته این راه برون‌رفت اصلاحات از وضعیتی است که دچارش شده است، در غیر این صورت تردید ندارم این جریان به طور فزاینده‌ای از صحنه سیاست جامعه و کنش‌گری های اجتماعی و فرهنگی ایران خارج خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها