کد خبر: 287303
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد؛

غیبت سخنگو در دولت 10 ماهه شد/ غیبت روحانی در افتتاح نمایشگاه کتاب/ لغو ناگهانی سفر به کردستان/ یک منبع آگاه: برنامه‌ریزی برای سفر یا حضور رییس‌جمهور در یک مراسم نیازمند فرایندی جامع است

در توجیه دلیل لغو برنامه‌های رییس‌جمهوری یا تکذیب کلی آن تاکید شده است: روحانی طی امروز و روزهای آینده جلسات متعدد و برنامه‌های فشرده‌ای دارد و ان‌شاءالله به زودی به استان‌های کرمانشاه و کردستان نیز سفر می‌کند. از طرف دیگر یک منبع آگاه تاکید کرده که اصحاب رسانه در نقل اخبار و مطالب به مراجع اصلی و مسئول آن توجه بیشتری داشته باشند.

غیبت سخنگو در دولت 10 ماهه شد/ غیبت روحانی در افتتاح نمایشگاه کتاب/ لغو ناگهانی سفر به کردستان/ یک منبع آگاه: برنامه‌ریزی برای سفر یا حضور رییس‌جمهور در یک مراسم نیازمند فرایندی جامع است
کد خبر: 287303
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| طی دو سه روز اخیر دو برنامه رییس‌جمهوری لغو شده است. برنامه‌هایی که به نظر می‌آید آنچنان هم برنامه‌ریزی آنها دقیق و تایید شده از طرف اطرافیان رییس‌جمهوری نبوده است.


به گزارش « اعتمادآنلاین » از طرف دیگر شاید باز هم خلأ ارتباطی نهاد ریاست‌جمهوری با رسانه‌ها را که از ابتدای حضور روحانی در سال 92 به آن تاکید شده بود بیشتر نشان دهد، خلایی که حالا با نبود 10 ماهه سخنگو خود را بیشتر نشان می‌دهد .


از چند روز قبل خبر رسیده بود که افتتاحیه نمایشگاه کتاب با حضور حسن روحانی، رییس‌جمهوری و در کتابخانه ملی برگزار می‌شود. روز دوشنبه اما ابتدا مکان برگزاری به نقل از برخی رسانه‌ها تغییر کرد و به خود مصلی منتقل شد و پس از آن در اواخر روز تاکید شد که رییس‌جمهوری به دلیل جلسات فشرده در این برنامه شرکت نمی‌کند.


امروز سه‌شنبه هم با توجه به اخباری که از گذشته درباره سفر رییس‌جمهوری به مناطق سیل‌زده وجود داشت، اخباری منتشر و براساس آن اعلام شد رییس‌جمهوری پنجشنبه به کرمانشاه سفر می‌کند.


خبر سفر روحانی به کرمانشاه را خبرگزاری «ایرنا» و به نقل از روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه منتشر کرده بود، اما پس از ساعاتی ضمن تکذیب این خبر، مطلب دیگری روی این رسانه قرار گرفت.


«ایرنا» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: «برنامه‌ریزی برای انجام یک سفر یا حضور رییس‌جمهوری در یک مراسم نیازمند «فرایندی جامع» است و اعلام عدم حضور در افتتاحیه نمایشگاه کتاب یا لغو سفر استانی در روزهای اخیر، خبرهایی بر مبنای اطلاع‌رسانی مراجعی به جز دفتر رئیس‌جمهوری است.»


در ادامه این خبر در توجیه دلیل لغو این برنامه‌ها یا تکذیب کلی آن تاکید شده است: «روحانی طی امروز و روزهای آینده جلسات متعدد و برنامه‌های فشرده‌ای دارد و ان‌شاءالله به زودی به استان‌های کرمانشاه و کردستان نیز سفر می‌کند. از طرف دیگر این منبع آگاه تاکید کرده است که اصحاب رسانه در نقل اخبار و مطالب به مراجع اصلی و مسئول آن توجه بیشتری داشته باشند.»


البته استاندار کردستان در گفت‌وگویی با «فارس» درباره دلیل لغو برنامه سفر رییس‌جمهوری به این استان گفته است: «براساس پیش‌بینی و اعلام هواشناسی، کاهش دمای 4 الی 8 درجه را در استان شاهد خواهیم بود و به همین دلیل به منظور رعایت حال مردم در زمان استقبال از رییس‌جمهور این سفر لغو شد.»


موضوعی که شاید علامت سوالی برای رسانه‌ها باشد این است که این منبع آگاه که با خبرگزاری دولت یا دیگر خبرگزاری‌ها صحبت کرده توضیحی نداده که در نبود سخنگوی دولت و ضعفی که در تعامل رسانه‌ها با دولت وجود دارد، مراجع اصلی و مسئول انتشار اخبار به دولت و شخص رییس‌جمهوری کجاست و رسانه‌ها باید با چه کسانی در ارتباط باشند تا اخبار درستی از برنامه‌ها به دست بیاورند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها