کد خبر: 287513
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۲۱:۲۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای سیاسی/ سه‌شنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸

از اقدامات متقابل مجلس در واکنش به اقدام آمریکا علیه سپاه تا حواشی لغو برنامه‌های رییس‌جمهوری

اقدامات متقابل و تنبیهی مجلس در واکنش به اقدام آمریکا علیه سپاه، حواشی لغو حضور رییس‌جمهوری در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران و سفر به کردستان و کرمانشاه، شکایت ایران در دادگاه لاهه علیه ایجاد محدودیت آمریکا برای کمک به سیل‌زدگان و قطعی شدن 12 سال حبس برای نسرین ستوده از جمله مهم‌ترین خبرهای سیاسی امروز بود.

از اقدامات متقابل مجلس در واکنش به اقدام آمریکا علیه سپاه تا حواشی لغو برنامه‌های رییس‌جمهوری
کد خبر: 287513
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۲۱:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سلام با اخبار سیاسی اعتمادآنلاین ؛ امروز سه‌شنبه 3 اردیبهشت ماه با شما هستیم؛

*حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ضمن تاکید بر این موضوع که حزب متبوعش هنوز وارد مباحث انتخاباتی نشده، درباره احتمال ائتلاف با دیگر احزاب اصولگرا به اعتمادآنلاین گفت: معمولا سازماندهی و ائتلاف به اقتضای شرایط شکل می‌گیرد و نام‌گذاری و دارای گفتمان می‌شود و به‌طور معمول هم یک بار مصرف است.

*غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی جدید قوه قضاییه تاکید کرد که در حد فاصل آخرین جلسه‌ نشست خبری محسنی اژه‌ای تاکنون، شعب ویژه، بیش از 80 نفر از اخلالگران در نظام اقتصادی، پولی، بانکی، ارزی و ارزاق عمومی را محکوم کردند و احکام قطعی آنها صادر شده و در مرحله اجراست.

*لغو برنامه افتتاح نمایشگاه کتاب و سفر رییس‌جممهوری به استان‌های کردستان و کرمانشاه امروز حاشیه‌ساز شد. یک منبع مسئول در دفتر، رییس دفتر رییس‌جمهوری تاکید کرده که رسانه‌ها اخبار را از مراجع ذی‌صلاح دریافت کنند. این در حالی است که حدود 10 ماه است دولت سخنگو ندارد و ضعف اطلاع‌رسانی در دولت بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آید.

*جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران با تاکید بر این موضوع که تاکنون مباحث مربوط به چگونگی ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات در شورای هماهنگی و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مطرح نشده ، گفت بر همین اساس تصمیمی درباره تحریم انتخابات هم گرفته نشده است.

* رضا خندان، همسر نسرین ستوده اعلام کرد: محکومیت ستوده، وکیل دادگستری به 33 سال حبس که طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی 12 سال آن قابلیت اجرا دارد، قطعی شد.

* لعیا جنیدی معاون، حقوقی رئیس‌جمهوری اعلام کرد: ایران تخلف آمریکا در جلوگیری از رسیدن کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان را با طرح دادخواستی در دادگاه لاهه، پیگیری می‌کند.

* نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان گروه تروریستی از طرف آمریکا، وزارت اطلاعات را مکلف کرد تا اسامی کسانی که در این تصمیم مشارکت داشتند به قوه قضاییه معرفی کند. نمایندگان همچنین وزارت امور خارجه را موظف کردند تا برای تعطیلی پایگاه‌های آمریکایی در منطقه تلاش کند.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها