کد خبر: 288555
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

معصومه آقاپورعلیشاهی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

صادرات نفت ایران هیچ‌گاه صفر نخواهد شد/ مجلس به دنبال تصویب قوانین حمایتی است/ گاز جایگزین نفت شود/ وابستگی اقتصاد ایران به نفت سبب اعمال فشار بر کشور می‌شود/ ایران از جنگ اقتصادی سربلند بیرون خواهد آمد

معصومه آقاپورعلیشاهی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: وابستگی اقتصادی به نفت سبب اعمال فشار بر کشور می‌شود، اما در این جنگ اقتصادی، ایران سربلند بیرون خواهد آمد.

صادرات نفت ایران هیچ‌گاه صفر نخواهد شد/ مجلس به دنبال تصویب قوانین حمایتی است/ گاز جایگزین نفت شود/ وابستگی اقتصاد ایران به نفت سبب اعمال فشار بر کشور می‌شود/ ایران از جنگ اقتصادی سربلند بیرون خواهد آمد
کد خبر: 288555
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا اصغرزاده - معصومه آقاپورعلیشاهی ، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، درباره اثرات تحریم‌های نفتی بر اقتصاد ایران به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: اول اینکه در موضوع عدم تمدید معافیت‌های خرید نفت از ایران، 50 درصد مواردی که مطرح می‌کنند فقط در حد حرف است و هرگز عملیاتی نخواهد شد. مسلماً صادرات نفت ایران هیچ‌گاه به صفر نخواهد رسید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: دوم اینکه همیشه می‌توان تحریم‌ها را به یک فرصت تازه برای رونق تولید و ایجاد اشتغال تبدیل کرد. این تحریم‌ها باعث می‌شود توجه مسئولان به نکته‌هایی که تاکنون مهم نمی‌دانستند جلب شود؛ به عنوان مثال استفاده از توان و ظرفیت دانشگاهیان یا صادرات خدمات فنی و مهندسی، یا توقف خام‌فروشی مواد معدنی و نفتی از جمله مواردی است که مسئولان باید در شرایط تحریم بیش از پیش مد نظر قرار دهند.

گاز جایگزین مناسبی برای نفت است

او عنوان کرد: افزایش صادرات پتروشیمی و اصلاح ساختار مصرف در داخل، برای کشور یک فرصت‌ طلایی است. چرا همیشه باید به نفت وابسته باشیم؟ گاز منبع بسیار مهمی برای جایگزینی نفت است. هر سه و نیم مترمکعب گاز برای کشور به اندازه یک بشکه نفت حائز اهمیت است.

آقاپورعلیشاهی تاکید کرد: وابستگی اقتصادی به نفت سبب اعمال فشار بر کشور می‌شود. مسلماً این محدودیت‌ها، فرصت‌های زیادی را برای کشور به ارمغان می‌آورد. البته نباید این نکته را فراموش کرد که قطعاً کشوردر این جنگ اقتصادی تحمیلی، تلفاتی خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایران همیشه ثابت کرده که هیچ‌وقت شروع‌کننده جنگ نخواهد بود. تحریم‌های امروز هم به نوعی جنگ اقتصادی است که قطع به یقین نظام و مردم با پیروزی از آن خارج خواهند شد.

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که «راهکار مجلس برای عبور از این شرایط چیست»، عنوان کرد: برای عبور از شرایط کنونی اقتصاد کشور، مجلس به دنبال تصویب قوانین حمایتی است. یکی از این قوانین رونق تولید است. نمایندگان ملت قانون رفع موانع تولید را در صحن علنی تصویب کردند. مورد دیگری که در راس فعالیت‌های نمایندگان قرار خواهد گرفت اصلاح نظام پولی و ارزی بانک مرکزی و تاسیس بانک توسعه اسلامی است که گشایش بزرگی برای رونق تولید کشور در پی خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تصریح کرد: اگر مدیریت صحیح، در رابطه با منابعی که در اختیار داریم، اعمال نشود و شکار فرصت‌ها صورت نگیرد، مسلماً اقتصاد ایران به سمت ونزوئلایی شدن پیش خواهد رفت. مدیریت صحیح و توزیع منابع باید به بهترین شکل صورت پذیرد؛ امروز زمان استفاده از فرصت‌هاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها