کد خبر: 289439
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۶:۲۹:۳۶
| |

کم‌تحرکی، بحرانی جدی در بین دانش‌آموزان

مدیر دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کم تحرکی، از مشکلات جدی دانش آموزان است و باید به این مسئله توجه اساسی شود.

کم‌تحرکی، بحرانی جدی در بین دانش‌آموزان
کد خبر: 289439
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۶:۲۹:۳۶

اعتمادآنلاین| ‌ جعفری در گردهمایی بزرگ مربیان تربیت بدنی استان با اشاره به اینکه 70 درصد دیابت‌ها بر اثر کم تحرکی به وجود می‌آیند، اضافه کرد: کم تحرکی موجب سرطان نیز می شود که تاکنون 30 درصد از سرطان ها به علت کم تحرکی شناخته شده است و این موضوع نشان از این دارد که به این حوزه تاکنون توجه جدی نشده است.

جعفری در رابطه با نقش اداره ورزش و جوانان در این مسئله، عنوان کرد: نباید در ارگان‌های ورزشی نیز هدف اصلی را بر روی قهرمانی ورزشکاران گذاشت بلکه سلامت جسمی و روحی افراد بسیار دارای اهمیت است.

به گفته وی اضافه وزن و چاقی از مسائل مهمی است که دانش آموزان با این معضل مواجه بودند اما با ورود مناسب آموزش و پرورش در این زمینه بررسی‌ها نشان می‌دهد که با کاهش اضافه وزن در بین دانش آموزان رو به رو خواهیم شد.

مدیر دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر بخواهیم حل معضل کم تحرکی را تنها به دوش آموزش و پرورش قرار دهیم به طور قطع در آینده با مشکلات زیادی مواجه می شویم و برای جلوگیری از این مشکلات باید تمام دستگاه‌های مربوطه ورود پیدا کنند.

وی در رابطه با سند تحول بنیادین، افزود: بر اساس سند تحول بنیادین تمام برنامه‌ها باید به این سمت و سو برده شود که سه شاخص اصلی نیروی انسانی، فضا و محتوا در برنامه‌ها وجود داشته باشد.

جعفری با بیان اینکه پر کردن برنامه هفتگی دانش آموز از اهداف اصلی نباید باشد، تاکید کرد: با سیاست های جدید اداره کل آموزش و پرورش باید در مدارس به دنبال شادی سازی باشیم و جسم و روح دانش آموز را در اولویت قرار دهیم.

مدیر دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: علاقه دانش آموزان به ساعت‌های تربیت بدنی نشان از نیازمندی دانش آموزان به این حوزه دارد و باید توجه ویژه‌ای به این زمانها شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در ادامه بیان کرد: مربیان تربیت بدنی بهترین مشاور در مدارس هستند و باید توجه ویژه‌ای به آنها شود و این معلمان می‌توانند تغییرات ویژه‌ای در دانش آموزان ایجاد کنند که بسیار اهمیت دارد.

لنگری با بیان اینکه معلمان تربیت بدنی اخلاق گرا و تحول گرا هستند، عنوان کرد: این مربیان در مدارس اهرمهای بسیار خوبی برای کمک به ایجاد آرامش در مدارس هستند و دانش آموزان نیز علاقه بسیار زیادی به این مربیان دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها