کد خبر: 289758
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۵:۰۲:۲۳
| |

معاون سازمان بهزیستی:

بهره‌مندی بیش از 60هزار نفر مردم سیل‌زده از خدمات روان‌شناسی

معاون مشاوره و امور روانشناختی معاونت توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با تاکید بر ضرورت ورود روانشناسان به عرصه‌های برنامه ریزی و سیاستگذاری در حوزه آسیب‌های اجتماعی کشور گفت: ورود به این عرصه یکی از تحولات در حوزه شغلی روانشناسان در آینده خواهد بود.

بهره‌مندی بیش از 60هزار نفر مردم سیل‌زده از خدمات روان‌شناسی
کد خبر: 289758
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۵:۰۲:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ بهزاد وحیدنیا در مراسم گرامیداشت روز ملی مشاور و روانشناسی در تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: تقویت نگاه اجتماعی در کشور و توجه به مخاطرات روانی و اثر سو حوادث انسان‌ساز و طبیعی نیاز به توجه بیشتری از نظر روانی دارند و فضا را برای توسعه خدمات فراهم می‌کنند. باید توجه داشت که امروز فضا برای حضور روانشناسان در رشته‌های مختلف است.

وی در ادامه با تاکید بر نقش روانشناسان و حضور آن‌ها در مواقع بحرانی، افزود: امسال بحث بحران و مشارکت روانشناسان در بحران‌ها به عنوان پیام روز ملی روانشناس تعیین شده است، از این رو نگرانی، اضطراب و استرس باید مورد مداخله قرار گیرد که این مهم در دستور کار سازمان بهزیستی نیز قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به سند کنترل، کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در تدوین این سند، نقش روانشناسان و خدمات آن‌ها مورد توجه واقع شده و روانشناسی از حیطه فردی به حیطه اجتماعی توسعه یافته و از نگاه بالینی خارج شده است، نگاه اجتماعی در این خصوص می‌تواند محور عمل قرار گیرد.

وحیدنیا در ادامه بر توجه به عدالت در توزیع خدمات روانشناختی و عدالت در دسترسی به خدمات تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها که نقشی در سلامت اجتماعی دارند، باید در این زمینه همکاری کنند.

وی از تلاش برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره روانشناسی خبر داد و اظهار کرد: در این خصوص با سازمان ورزش و جوانان تعامل داشته‌ایم و بسته‌های خدمت آموزشی و مشاوره‌ای برای شرکت‌های بیمه ارسال شده است و پس از تأیید آن را وارد سیستم می‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه در حادثه سیل اخیر 69 هزار نفر، از خدمات تیم‌های روانشناسی و مشاوره سازمان بهزیستی کشور (محب) بهره گرفتند، خاطرنشان کرد: 265 تیم متخصص و آموزش دیده و شبکه اجتماعی در حادثه سیل اخیر برای کمک به سیل‌زدگان شکل گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها