کد خبر: 290791
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۱۵:۰۸:۳۵
| |

صدراعظم اتریش خواهان اصلاحات گسترده در ساختار اتحادیه اروپا شد

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان اروپا بر لزوم اصلاحات اساسی در ساختار اتحادیه اروپا و کوچک سازی کمیسیون اروپا تاکید کرد.

صدراعظم اتریش خواهان اصلاحات گسترده در ساختار اتحادیه اروپا شد
کد خبر: 290791
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۱۵:۰۸:۳۵

اعتمادآنلاین| خبرگزاری «د.پ.آ» آلمان در گزارشی با اعلام این خبر گفت: سباستین کورتس، در گفت وگو با رسانه های اتریش خواهان تغییرات اساسی در ساختار اتحادیه اروپا بویژه کمیسیون اروپا شد.


به گفته وی، یک کمیسیون اروپای کوچکتر و چابکتر، تمرکز بیشتری روی سیاست خارجی و تمرکز پارلمان اروپا در بروکسل باید از جمله اولویت ها در این اصلاحات باشد.


صدراعظم اتریش افزود: باید تحریم ها و مجازات های مشخصی برای اعضایی که بدهی بالا می آورند، اعضایی که به مهاجران غیرقانونی بدون ثبت کردن، اجازه عبور می دهند و آنهایی که قانونمداری و دموکراسی را زیرپا می گذراند، تعیین کرد.


وی از اینکه همه اعضا می توانند به صورت خودکار در کمیسیون اروپا نماینده داشته باشند انتقاد کرد و گفت: اکنون بیشتر از زمینه های فعالیت، کمیسر اروپا داریم.


کورتس همچنین با اشاره به بزرگ بودن ساختار اتحادیه اروپا افزود: هر زمان که مشکلی بوجو می آید، پیشنهاد ایجاد نهادی جدید داده می شود.


وی در عین حال بر لزوم تمرکز نهاد قانونگذاری در بروکسل و انتقال کامل آن از استراسبورگ به این شهر تاکید کرد.


این در حالیست که دولت اتریش طی ماه های اخیر رویکرد سختگیرانه تری را در قبال مهاجران در پیش گرفته است.


طبق مقررات جدید اتریش، مهاجران و پناهجویان پس از 10 سال اقامت در اتریش می توانند تقاضای کسب تابعیت این کشور را بدهند در حالیکه این مدت 6 سال بود.


همچنین اخراج پناهجویانی که مرتکب جرایم شده باشند نیز تسریع می شود و حتی پناهجویان زیر سن قانونی نیز درصورت ارتکاب جرم اخراج خواهند شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها