کد خبر: 290800
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۱۵:۲۲:۰۰
| |

معاون درمان وزارت بهداشت:

نظارت بر تعرفه‌های پزشکی افزایش می‌یابد/ پیوند عضو به صرفه‌تر است 

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: استان‌های مرزی که شرایط و پتانسیل پذیرش بیماران خارجی را دارند باید در پذیرش بیماران خارجی و گردشگری سلامت اهتمام ویژه داشته باشند. آیین نامه مربوطه در این زمینه هم برای شرکت‌های پذیرنده بیماران تدوین و به زودی ابلاغ می‌شود.

نظارت بر تعرفه‌های پزشکی افزایش می‌یابد/ پیوند عضو به صرفه‌تر است 
کد خبر: 290800
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۱۵:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت روز شنبه در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور افزود: ویرایش چهارم استانداردهای اعتباربخشی ملی بیمارستان‌های کشور نیز به زودی رونمایی می‌شود.


وی ادامه داد: استانداردهای جدید اعتباربخشی در راستای عدم هزینه زایی برای مراکز درمانی تدوین شده است که در این راستا بر ایمنی بیمار و شاخص‌های حیاتی تمرکز ویژه وجود دارد. اعتباربخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز گام به گام به سمت سنجش خدمات بر مبنای الکترونیک پیش خواهد رفت و در آینده مبنای اعتباربخشی خدمات الکترونیک قرار خواهند گرفت.

افزایش نظارت بر تعرفه‌های پزشکی

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: افزایش تعرفه‌های پزشکی با صلاحدید هیات دولت و با توجه به شرایط کشور صورت گرفته و بیشتر در زمینه هتلینگ و جزء فنی بخش خصوصی افزایش یافته است. از این رو نظارت بر تعرفه‌ها باید بیش از پیش تقویت شود. البته نظارت همواره باید مد نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داشته باشد.


وی ادامه داد: یکی از مراکزی که در آن تخلف زیادی هم از نظر تعرفه و هم از نظر جراحی‌ها صورت می‌گیرد، کلینیک‌ها هستند. نطارت بر عدم ارجاع بیمار به بیرون بیمارستان برای تهیه ملزومات نیز همچنان باید به صورت جدی دنبال شود.

برنامه ریزی برای مناطق محروم

جان بابایی اظهار داشت: برنامه عملیاتی معاونت درمان نیز تدوین شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به عمل بر مبنای آن خواهند بود. منابع لازم برای ساماندهی اسکان متخصصان از محل صرفه جویی برنامه ماندگاری فراهم شده است. همچنین برنامه ریزی جامعی نیز برای مناطق محروم و کم برخوردار انجام شده که از محل این صرفه جویی، محل اسکان مناسبی برای متخصصان در حومه بیمارستان‌ها ایجاد شود.


معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: سالنامه بیمارستان‌های کشور توسط دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی بالینی معاونت درمان تدوین شده و عملکرد بیمارستان‌ها را در بخش بستری و سرپایی نشان می‌دهد. بر این اساس ظرفیت اشغال تخت، بیمار پذیری و گردش تخت هر بیمارستان مشخص خواهد بود.

پیوند عضو به صرفه‌تر است

وی درباره پیوند اعضا نیز گفت: موضوع پیوند اعضا نیز باید با سرعت بیشتری انجام شود؛ زیرا هزینه تمام شده برای هر نوع بیماری با قابلیت پیوند، مقرون به صرفه‌تر است. برای مثال هزینه پیوند کلیه یک هفتم دیالیز است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها