کد خبر: 292246
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

روی دیگر سکه برجام

شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، از امروز 18 اردیبهشت 98 برخی اقدام‌های خود در برجام را متوقف می‌کند.

حجم ویدیو: 1.44M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44 دانلود ویدیو
کد خبر: 292246
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۲۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، از امروز 18 اردیبهشت 98 برخی اقدام‌های خود در برجام را متوقف می‌کند.

طبق بند 26 برجام، در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات، ایران حق دارد اجرای تعهدات خود را به شکل کلی یا جزئی متوقف کند.

بر اساس بند 36 اگر موضوع اختلافی با طی مراحل این بند فیصله نیافت شاکی می‌تواند این امر را به عنوان مبنای توقف کلی و یا جزئی اجرای تعهدات اش وفق برجام قلمداد کرده و یا به شورای امنیت سازمان ملل متحد ابلاغ کند که معتقد است موضوع مصداق «عدم پایبندی اساسی» بشمار می‌آید.

روحانی اعلام کرده است که از روز 18 اردیبهشت خود را ملزم به رعایت محدودیت‌های ناظر بر میزان نگهداری ذخائر اورانیوم غنی‌شده و ذخائر آب سنگین نمی‌بیند.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی به کشورهای باقی مانده در توافق هسته‌ای، مهلتی 60 روزه برای عملیاتی کردن تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی داده است.

چنانچه در این مهلت کشورهای مزبور قادر نباشند مطالبات ایران را تامین کنند، در مرحله بعدی جمهوری اسلامی ایران رعایت محدودیت‌های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها