کد خبر: 293466
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۰۸:۴۳:۴۱
| |

برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه اروپایی درباره اعلامیه برجامی ایران

قرار است امروز دوشنبه، بروکسل شاهد برگزاری نشستی باشد که طی آن وزرای خارجه E3 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیرامون اعلامیه برجامی ایران به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه اروپایی درباره اعلامیه برجامی ایران
کد خبر: 293466
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۰۸:۴۳:۴۱

اعتمادآنلاین| وزرای خارجه 3 کشور اروپایی طرف برجام شامل انگلیس، فرانسه و آلمان امروز «دوشنبه» پیرامون تصمیم ایران به تعلیق برخی اقدامات برجامی خود، در بروکسل جلسه اضطراری تشکیل خواهند داد.

قرار است در این جلسه که با حضور «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود؛ طرفین درباره واکنش خود به تصمیم اعلام‌شده از سوی ایران بحث و تبادل نظر داشته باشند.

پنجشنبه گذشته و درست یک روز بعد از اعلام ایران مبنی بر تعلیق پاره‌ای از اقدامات برجامی، اتحادیه اروپا و 3 کشور اروپایی طرف برجام، ضرب‌الاجل مشخص شده از سوی تهران برای اثبات حسن نیت خود در قبال برخورداری ایران از مزایای توافق هسته‌ای را رد کردند. اما ظاهراً آنها قصد دارند در نشست امروز درباره واکنش بیشتر به این اقدام ایران و پیشرفت در برقراری راه ارتباط تجاری (اینستکس) با این کشور، بحث و تبادل نظر داشته باشند.

در همین راستا، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس مدعی شد: برجام همچنان بهترین چشم‌انداز برای رفع (خطر) رقابت تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه است.

او افزود: مادامی که ایران رعایت کند؛ بریتانیا نیز به توافقِ ایران پایبند می‌ماند. «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس به دنبال تبادل نظر هفته گذشته با همتای آمریکایی، خواهان دیدار با همتایان اروپایی خود در اسرع وقت شده تا درباره نحوه پاسخ‌گویی به اعلامیه نگران‌کننده ایران به اتفاق نظر برسیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها