کد خبر: 293650
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۱:۳۵:۳۸
| |

دیلی‌تایمز:

ترامپ باید از ایجاد جنگ جدید پرهیز کند

روزنامه «دیلی تایمز» پاکستان نوشت: آمریکایی‌ها دونالد ترامپ را متقاعد کنند که این کشور به جای جنگ جدید، باید به جنگ‌های غیرضروری در سراسر جهان پایان دهد.

ترامپ باید از ایجاد جنگ جدید پرهیز کند
کد خبر: 293650
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۱:۳۵:۳۸

اعتمادآنلاین| این روزنامه انگلیسی‌زبان در سرمقاله‌ای با اشاره به تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا و تصمیم دولت ترامپ برای اعزام ناو جنگی و بمب‌افکن به خاورمیانه، افزود: چرا ترامپ به دنبال تکرار جنگ‌های بی پایان در منطقه است؟


این روزنامه پاکستانی خطاب به حاکمان آمریکایی نوشت، آنان می گویند که تهران منافع واشنگتن در خاورمیانه را تهدید کرده است، ولی هیچ مدرکی درخصوص ادعای آمریکایی‌ها وجود ندارد.


دیلی تایمز افزود: جامعه جهانی از جمله پاکستان از نزدیک تحولات در منطقه و مرتبط با ایران و آمریکا را رصد کرده و این سوال به ذهن می‌رسد که آیا این تحولات به یک جنگ جدید ختم می‌شود؟


این روزنامه پاکستانی افزود: آیا هدف از تنش ها و تهدیدهای اخیر به زانو در آوردن ایران در برابر آمریکا، اسرائیل و متحدان ترامپ در منطقه از جمله عربستان است یا اینکه این نیز تلاشی برای تغییر نظام در ایران است؟


در این سرمقاله آمده است: ترامپ با خروج از برجام تحریم‌های ضدایرانی را مجددا اعمال کرد اما به نظر می‌رسد تحریم‌ها کارایی نداشته و ترامپ در حقیقت به دنبال درگیری است.


دیلی‌تایمز نوشت: هرگونه درگیری احتمالی در منطقه تبعات منفی به ویژه بر پاکستان خواهد داشت، خشونت و تنش کل منطقه را فراخواهد گرفت و امنیت داخلی و خارجی پاکستان نیز شکننده تر می شود.


این روزنامه پاکستانی خطاب به دولت اسلام‌آباد توصیه کرد که باید از دیپلماسی برای از بین بردن تنش‌ها در منطقه استفاده کنیم و پاکستان باید در این خصوص با شرکای خود در خاورمیانه رایزنی کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها