کد خبر: 293739
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۳:۳۵:۰۰
| |

سرپرست سازمان امور مالیاتی خبر داد؛

وصول 109 هزار میلیارد تومان مالیات در سال گذشته/ 97 درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد

محمدقاسم پناهی، سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور از تحقق 97 درصدی درآمدهای مالیاتی سال 1397 خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته و در بخش مالیات های مستقیم و مالیات بر کالا و خدمات، در مجموع حدود 109 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

وصول 109 هزار میلیارد تومان مالیات در سال گذشته/ 97 درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد
کد خبر: 293739
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۳:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدقاسم پناهی ، سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت گسترده مودیان محترم مالیاتی در تامین هزینه‌های کشور در سال گذشته، مهمترین رویکردهای نظام مالیاتی را اعتمادآفرینی در جامعه و مودی‎مداری، حمایت از تولید و اشتغال، برقراری عدالت مالیاتی و رفع تبعیض های مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید، ارتقای سلامت نظام اداری و افزایش تعامل و تسهیل خدمت رسانی به مودیان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده سال 1397 رقمی معادل 113 هزار میلیارد تومان بود، اظهار داشت: از این رقم، حدود 109 هزار میلیارد تومان مالیات به حیطه وصول درآمد که 97 درصد تحقق را نشان می‎دهد.

سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: وصولی بخش مالیات های مستقیم در سال 1397 رقمی معادل 64 هزار میلیارد تومان بود که 101 درصد تحقق و 15 درصد رشد نسبت به سال 1396 را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین در سال گذشته، حدود 45 هزار میلیارد تومان مالیات بر کالا و خدمات وصول شد که تحقق 91 درصدی و رشد 11 درصدی نسبت به سال 1396 را نشان می دهد.

پناهی تاکید کرد: مهمترین سیاست سازمان امور مالیاتی کشور، تحقق درآمدهای مالیاتی از طریق شناسایی مودیان جدید و مبارزه با فرار مالیاتی، وصول حداکثری معوقات مالیاتی و مالیات ستانی بدون تحمیل بار مالیاتی بر دوش مودیان دارای پرونده می‌باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها