کد خبر: 294665
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۰:۰۴:۵۷
| |

عبدالرضا هاشم‌زایی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی:

ساختمان‌های نامتعارف جز با نفوذ و پول ساخته نمی‌شود/ شهرداری‌ها باید جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز بایستند

عبدالرضا هاشم‌زایی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها به عنوان متولیان ناظر بر ساخت و سازها وظیفه دارند تا در برابر ساخت و سازهای غیرمجاز بایستند، گفت: بنده اعتقاد دارم که ساختمان‌های بزرگ و نامتعارف جز با نفوذ و پرداخت حق‌حساب ساخته نمی‌شود.

ساختمان‌های نامتعارف جز با نفوذ و پول ساخته نمی‌شود/ شهرداری‌ها باید جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز بایستند
کد خبر: 294665
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۰:۰۴:۵۷

اعتمادآنلاین| عبدالرضا هاشم‌زایی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت برخورد با صدور مجوزهای غیر قانونی در ساخت و سازها، اظهار کرد: در رابطه با شهرسازی، شورای عالی شهر سازی برای شهرهای مختلف به خصوص کلانشهرها نقشه راه مشخصی طراحی می‌کند که متاسفانه اجرایی نمی‌شود. بنده معتقد هستم که ساختمان‌های بزرگ در کشور ما جز با نفوذ و پرداخت حق حساب تاسیس نمی‌شود.

وی در ادامه، اضافه کرد: شاهد هستیم که پروانه ساخت برای ساختن یک آپارتمان پنج طبقه با هزار متر زیر بنا صادر می‌شود، اما در طول اجرای این پروژه‌، ساختمانی با هزار و 500 متر زیربنا ساخته می‌شود. در نهایت 500 متر اضافی در ایده‌آل ترین حالت به کمیسیون ماده "100 " می‌رود و در آن جا به جای رای به تخریب صرفا جریمه شده و پول 500 متر پرداخت می‌شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این روش یک تخلف در پوشش قانون است.

هاشم زایی خاطرنشان کرد: در طول ساخت و ساز اگر بحث حق و حساب و ارتباطات پنهانی وجود نداشته باشد عملا اجازه ساخت داده نمی‌شود. اگر ضوابط رعایت شود آجری بر روی آجر گذاشته نمی‌شود، اما این فساد است که اجازه سامان دهی ساخت و سازها را نمی‌دهد. شهرداری به عنوان متولی امر باید با این موضوع برخورد کند و شورای اسلامی شهر تهران باید بر کوتاهی شهرداری نظارت داشته و به موضوع ورود پیدا کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها