کد خبر: 294679
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۰:۲۲:۵۳
| |

احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت ایران:

شرایط برای انجام اعتراضات مسالمت‌آمیز و قانونی فراهم باشد/ دانشگاه‌ها نباید در شرایط فعلی تحریک شوند

احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: دانشگاه‌ها نباید در شرایط فعلی تحریک شوند. محیط دانشگاه‌ها یک محیط جوان است که دانشجویان برای تحصیل و پژوهش در آن مشغول هستند و همین روحیه جوانی آنان می‌تواند در برابر تحریک‌هایی که انجام می‌شود واکنش‌های تندی نشان دهد.

شرایط برای انجام اعتراضات مسالمت‌آمیز و قانونی فراهم باشد/ دانشگاه‌ها نباید در شرایط فعلی تحریک شوند
کد خبر: 294679
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۰:۲۲:۵۳

اعتمادآنلاین| احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت ایران در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی چه رفتارهایی می‌تواند در برابر منافع ملی تعریف شود، بیان کرد: مسئولان باید در نظر داشته باشند که مهمترین موضوع در شرایط فعلی، اتحاد و همبستگی میان خودشان است. تنش‌ها در شرایط فعلی بیشتر در میان مسئولان وجود دارد تا مردم و آنان هستند که یکدیگر را می‌کوبند و گرنه مردم باهم همدل هستند و اختلاف‌نظر کمتری دارند.

وی با اشاره به تجمع اعتراض‌آمیز روز گذشته در دانشگاه تهران، اظهار کرد: دانشگاه‌ها نباید در شرایط فعلی تحریک شوند. محیط دانشگاه‌ها یک محیط جوان است که دانشجویان برای تحصیل و پژوهش در آن مشغول هستند و همین روحیه جوانی آنان می‌تواند در برابر تحریک‌هایی که انجام می‌شود واکنش‌های تندی نشان دهد. پس نهادهای مسئول در داخل دانشگاه نباید به شکلی عمل کنند که نتیجه رفتارشان بحران‌سازی در محیط آموزشی دانشگاه‌ها باشد؛ به ویژه که در شرایط فعلی این قبیل برخوردها و درگیری‌ها در دانشگاه‌ها مطلقاً نتایج مطلوبی به همراه ندارد.

دبیرکل حزب اراده ملت در پاسخ به این پرسش که اعلام اعتراضات از سوی اصناف و اقشار مختلف در شرایط فعلی باید مسکوت بماند یا به شیوه دیگری انجام شود، تصریح کرد: وزارت کشور، شیوه‌نامه اعتراضات مدنی را مدون کرده است و قاعدتاً نباید مشکل قانونی برای انجام اعتراضات مدنی وجود داشته باشد. بنابراین در صورتی که اعتراضات اقشار و اصناف مختلف در چارچوب قانون است و مطالباتی قانونی را بیان می‌کند، باید شرایط برای انجام این اعتراضات مسالمت‌آمیز و قانونی فراهم باشد.

حکیمی‌پور در پایان تأکید کرد: مردم باید بدانند که می‌توانند اعتراضات خود را در چارچوب قوانین انجام دهند و برای خود یا هر قشر و صنفی که در آن قرار دارند مطالبات به‌حق خود را بیان کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها