کد خبر: 294863
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۶:۲۴:۱۵
| |

حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

در نحوه نظارت بر اجرای سیاست‌ها ضعف داریم/ ارکان کشور باید وقت خود را برای تحقق اجرای سیاست‌های کشور بگذارند

حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متاسفانه بر نحوه نظارت بر سیاست‌های کشور دچار ضعف هستیم و تمام ارکان کشور باید وقت خود را برای تحقق این سیاست‌ها بگذارند.

در نحوه نظارت بر اجرای سیاست‌ها ضعف داریم/ ارکان کشور باید وقت خود را برای تحقق اجرای سیاست‌های کشور بگذارند
کد خبر: 294863
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۶:۲۴:۱۵

اعتمادآنلاین| حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف چشم انداز افق 1404 در جمهوری اسلامی گفت: چشم‌انداز 20 ساله را در 5 برنامه توسعه آوردیم و برنامه‌های چهارم و پنجم را پشت سر گذاشتیم و سال دوم برنامه ششم هستیم. 2 برنامه دیگر باقی مانده چراکه برنامه‌های چهارم و پنجم یکسال اضافه شد یعنی 5 ساله شش ساله شد بنابراین در مجموع 12 سال از برنامه گذشته و یک برنامه ششم دیگر و یک برنامه هفتم می‌توانیم داشته باشیم تا به چشم انداز 20 سالهبرسیم.

در نحوه نظارت بر سیاست‌ها ضعف داریم و باید تمام ارکان کشور وقت خود را برای تحقق این سیاست‌ها بگذارند


نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: اگر بخواهیم بدانیم که این چشم انداز 20 ساله تا چه اندازه اجرا شده باید ببینیم که برنامه‌ها چقدر اجرا شده است. باید بودجه‌های سنواتی که بر اساس این برنامه‌ها وجود دارد، بررسی شود، یک سری سیاست‌ها در این چشم‌انداز پشت سر هم ابلاغ شد یعنی از روزی که چشم انداز در سال 84 ابلاغ شد، سیاست اصل 44، سیاست تولید ملی و سیاست اقتصاد مقاومتی نیز ابلاغ شدند؛ دو تا برنامه سیاست برنامه پنجم و ششم به عنوان سیاست‌های کلی هستند. یک سری سیاست‌های سرمایه‌گذاری برای بهینه‌سازی انرژی و یا سیاست‌های اداری و یک سری سیاست‌های بخشی مثل بخش صنعت، معدن، محیط زیست و انرژی ابلاغ شد.

مجمع تشخیص و مجلس باید بر اجرای این سیاست‌ها نظارت کنند

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی تصریح کرد: دومین راهکار برای اینکه ببینیم که این چشم انداز تا چه اندازه محقق شده باید ببینیم که این سیاست‌ها تا چه میزان اجرایی شده است که مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس باید بر اجرای این سیاست‌ها نظارت کنند.

اصل 44 قانون اساسی به صورت تخصصی بررسی می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اینکه بر نحوه نظارت بر سیاست‌ها ضعف داریم گفت: الان به صورت تخصصی در حال بررسی اصل 44 هستیم همچنین تولید را نیز بررسی می‌کنیم از طرف دیگر به اقتصاد مقاومتی نیز وارد شدیم اما تمام ارکان کشور باید وقت خود را برای تحقق این سیاست‌ها بگذارند. در افق 1404 باید کشور اول منطقه باشیم و به علم، فناوری و اقتصاد دست یابیم. البته در علم می‌توانیم ادعا کنیم که می‌رسیم، فناوری نیز قابل تحقق است اما در بحث اقتصاد به دلیل بحث‌های مدیریتی، ساختاری و تحریم‌ها عقب افتادیم، کار سخت شده و رقبا جلو افتادند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها