کد خبر: 294911
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۰۹:۲۳:۰۲
| |

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی:

نیازمند یک فهم مشترک برای حل موضوعات در بحث فضای مجازی هستیم

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما می‌توانیم با درک و شناخت درست از این موضوع بتوانیم به تفاهمی برای حل مسائل در این زمینه برسیم. البته امروز برخی موضوعات و اختلافات به ویژه مسائل سیاسی باعث شده تا موانعی در این مسیر قرار داشته باشد.

نیازمند یک فهم مشترک برای حل موضوعات در بحث فضای مجازی هستیم
کد خبر: 294911
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۰۹:۲۳:۰۲

اعتمادآنلاین| غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های اجرایی در بحث فضای مجازی و اینترنت و توسعه شبکه اینترنت در روستاهای کشور، گفت: اگرچه که هنوز وضعیت اینترنت و کندی آن با انتقاداتی همراه است ولی به مراتب این شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است و ما امروز شاهد آن هستیم که شبکه اینترنت فکر می‌کنم بیشتر از 60 تا 70 درصد روستاهای کشور را پوشش داده است.


این نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امروز رسانه‌ها و فضای مجازی نقش مهمی در ارتباطات و اطلاع رسانی دارند. البته کسی نمی‌توان منکر آن شود که اینترنت و رسانه امکان آن را دارد که مورد استفاده‌های غیراخلاقی نیز قرار بگیرد ولی این مساله دلیل بر آن نمی‌شود که ما اساسا با موضوع اینترنت مخالفت کنیم. لذا باید یک سازوکاری مشخص شود تا بتوانیم ضمن رعایت موازین اخلاقی نیز از این امکان و فرصت استفاده کنیم.


وی با بیان اینکه می‌توان برخی نگرانی‌ها را نسبت به فضای مجازی برطرف کرد، گفت: من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم با درک و شناخت درست از این موضوع بتوانیم به تفاهمی برای حل مسائل در این زمینه برسیم. البته امروز برخی موضوعات و اختلافات به ویژه مسائل سیاسی باعث شده تا موانعی در این مسیر قرار داشته باشد.


جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با اشاره به اینکه باید از اقدامات مفید در حوزه فضای مجازی نیز که از سوی دولت رخ داده است حمایت کرد، افزود: من فکر می‌کنم که مقابله با سایت های شرط بندی یک اتفاق مناسب و خوبی بود که می‌تواند استمرار داشته باشد و باید از این گونه اقدامات حمایت کرد.


وی افزود: گسترش این گونه سایت‌های طی سالیان اخیر یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های جدی ما بود که خوشبختانه با ورود دستگاه‌های مختلف اتفاقاتی خوبی در این زمینه رخ داده است و انسداد بخش کثیری از این سایت‌ها می‌تواند زمینه استفاده بهتر از اینترنت و البته مبارزه با مفاسد اقتصادی و اخلاقی را به شکل کارشناسانه فراهم کند. من در مجموع اعتقاد دارم که در این حوزه وزارت ارتباطات عملکرد قابل دفاعی داشته است. اگرچه برخی به دلایلی نمی‌خواهند این موضوع را بپذیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها