کد خبر: 305366
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۳:۳۷:۰۱
| |

حزب کارگر انگلیس از برگزاری همه‌پرسی جدید سر برگزیت حمایت کرد

حزب کارگر انگلیس اعلام کرد: این حزب خواهان گنجانده شدن برگزاری یک همه‌پرسی عمومی دیگر سر خروج از اتحادیه اروپا در لایحه مربوط به تصویب توافق پیشنهادی برگزیت پیش از ارائه شدن این لاحیه به پارلمان و به رأی گذاشته شدن آن میان قانونگذاران در ماه آینده میلادی است.

حزب کارگر انگلیس از برگزاری همه‌پرسی جدید سر برگزیت حمایت کرد
کد خبر: 305366
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۳:۳۷:۰۱

اعتمادآنلاین| «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس تاکنون سه بار در رأی‌گیری پارلمان سر توافق برگزیت پیشنهادی خود و تصویب شدنش شکست خورده و قرار است اوایل ژوئن لایحه مربوط به تصویب توافق برگزیت به نام «لایحه توافق خروج» مجدداً به پارلمان به منظور رای‌گیری دوباره سر آن داده شود.

با این حال حزب مخالف کارگر و برخی اعضای مخالف در حزب محافظه‌کار متعلق به ترزا می گفته‌اند که با این لاحیه مخالفت خواهند کرد.

«کایر استارمر» سخنگوی حزب کارگر گفت: دولت انگلیس باید با جدیت مساله گنجاندن برگزاری یک همه‌پرسی عمومی دیگر سر برگزیت در این لایحه را به منظور شکسته شدن بن‌بست در نظر بگیرد.

او ادامه داد: ما دیگر نمی‌توانیم دایما یک هفته دیگر زمان بخریم؛ در حالی که چند ماه است نخست‌وزیر این کار را انجام داده است.

این در حالی است که ترزا می علناً با برگزاری دومین همه‌پرسی عمومی سر خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کرده است.

استارمر در پاسخ به اینکه آیا اکنون احتمال گزینه خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا افزایش یافته، گفت: من این را نمی‌پذیرم. هنوز پنج ماه و نیم تا ضرب‌الاجل باقی مانده است و من قبول نمی‌کنم که اکنون ما دیگر نمی‌توانیم با اتحادیه اروپا درباره تغییرات بیشتر در اعلامیه سیاسی مذاکره داشته باشیم. من قبول می‌کنم که مساله توافق خروج یک پیشنهاد متفاوت است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها