کد خبر: 305657
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۲:۲۲:۰۰
| |

نقش پنهان و آشکار اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

طی روزهای اخیر، برخی رسانه‌های غربی بر این گزاره تاکید کرده‌اند که باراک اوباما که تاثیر مهمی در پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات سال 2018 کنگره داشت، در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 نیز نقش محوری خود را حفظ خواهد کرد.

نقش پنهان و آشکار اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا
کد خبر: 305657
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۲:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا قصد دارد در دور نهایی رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آینده رسما حمایت خود را از جو بایدن اعلام کند.


بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی آمریکا معتقدند که اوباما حداقل تا پایان رقابت‌های دور مقدماتی حزب دموکرات، حمایت خود از بایدن را علنی نخواهد کرد، هر چند که پشت‌پرده و همراه سوپر دلیگیت‌های حزب دموکرات از برنی سندرز حمایت خواهد کرد.


در صورت عدم هموار شدن مسیر پیروزی بایدن در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها، اوباما ناچار شود حمایت زودهنگام خود را از او علنی سازد.


نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جو بایدن شانس زیادی برای پیروزی بر افرادی مانند برنی سندرز و الیزابت وارن دارد و این موضوعی است که اوباما به‌شدت به آن علاقه‌مند است.


میشل اوباما می‌تواند نقش موثری در جذب آرای زنان آمریکا به سود بایدن ایفا کند.


اوباما سعی دارد از ظرفیت خود برای جلب آرای رنگین‌پوستان و آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، اسپانیایی‌تبار و آسیایی‌تبار برای تحقق پیروزی جو بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 استفاده کند.

کمتر کسی در ایالات متحده آمریکا و رسانه‌های این کشور باور دارد که حضور بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری، بدون مشورت و حمایت اوباما صورت گرفته باشد!

منبع: نورنیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها