کد خبر: 305819
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۰۸:۳۶:۱۸
| |

رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی:

فدراسیون جهانی به برابری جنسیتی ورزشکاران توجه دارد

رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی گفت: فدراسیون جهانی به برابری جنسیتی ورزشکاران شرکت کننده در یونیورسیاد به عنوان یک اصل مهم توجه دارد و ما نیز تلاش کردیم که آن را در کاروان اعزامی به ایتالیا لحاظ کنیم.

فدراسیون جهانی به برابری جنسیتی ورزشکاران توجه دارد
کد خبر: 305819
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۰۸:۳۶:۱۸

اعتمادآنلاین| «محمدرضا دهخدا» روز سه شنبه گفت: فدراسیون جهانی ورزشهای دانشگاهی به حضور برابر ورزشکاران دختر و پسر در یونیورسیاد تاکید دارد و بر همین اساس تلاش می کند هر دوره نسبت به دوره های قبلی به شاخص های جهانی این برابری نزدیک شود.


وی ادامه داد: با توجه به توسعه بیشتر ورزش در میان قشر پسران دانشجو تناسب شرکت دختران و پسران دانشجوی شرکت کننده در یونیورسیاد های ورزشی 45 به 55 است و درصد مشارکت و حضور دانشجویان دختر ایرانی شرکت کننده و اعزامی به ایتالیا نسبت به دوره قبلی در چین تایپه افزایش قابل توجهی داشته و به نسبت جهانی آن نزدیک تر شده است.


به گفته دهخدا، کاروان ورزشی ایران با 42 ورزشکار در چهار رشته ورزشی تکواندو، والیبال، تیراندازی و تیراندازی با کمان در این رقابت ها شرکت می کند که بیش از 15 نفر این کاروان و حدود 27 درصد ورزشکاران را دختران تشکیل می دهند که نسبت به دوره گذشته رشد قابل توجهی را نشان می دهد.


وی یادآور شد: براساس توزیع نفرات اعزامی، به جز والیبال که تیم دانشجویان پسر با 12 نفر راهی ایتالیا می شود در سه رشته دیگر نسبت دختران و پسران برابر است.


این استاد دانشگاه همچنین در خصوص کاهش تعداد ورزشکاران کشورمان به سی امین دوره یونیورسیاد جهانی در ایتالیا نسبت به 2 دوره گذشته، گفت: ضمن توسعه مشارکت میان موسسات و مراکز علمی در اعزام کاروان دانشجویی، مدیریت خوبی از حوزه منابع مالی داریم، بنابراین مشکلات مالی هرگز مانعی در اعزام دانشجویان ورزشکار به رویدادهای ورزشی بویژه یونیورسیاد ها نبوده است.


وی ادامه داد: در همین چند ماه گذشته دانشگاه آزاد دو تیم ورزشی به مسابقات آسیایی کاراته (ماکائو) و بسکتبال (چین تایپه) اعزام کرد که به ترتیب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی را بدست آوردند.


دهخدا تصریح کرد: کاروان از نظر کمی نسبت به دوره گذشته کاهش دارد اما از نظر کیفی تمام این نفرات و تیم ها، شانس مدال دارند و هر ورزشکاری در هر رشته ورزشی که به لحاظ فنی ادعا دارد که توانایی قرار گرفتن در جمع شش نفر برتر را دارد به فدراسیون مراجعه کند تا در صورت تایید کمیته های فنی فدراسیون نسبت به اعزام آنان اقدام شود.


وی اضافه کرد: در صورتی که توان فنی دانشجویی در هر رشته ای تایید شود و ما برای اعزام وی تلاش نکنیم در این صورت با مشکل مالی مواجه هستیم.


این مدیر ورزشی گفت: کاروان ورزشی دانشجویان ایران در سه مرحله راهی این رقابت ها خواهند شد و خوشبختانه با توجه به پس انداز اعتبار در حال حاضر کمبودی نداریم و در بحث پرداخت پاداش ورزشکاران نیز معوقه ای نداریم.


وی ادامه داد: تیم های ورزشی و کادرهای فنی هر یک از این چهار رشته کاملا آماده هستند و حتی اگر قرار باشد مسابقات کمی زودتر از موعد مقرر برگزار شود ما در آمادگی کامل قرار داریم.


سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از 12 تا 23 تیرماه به میزبانی ناپل ایتالیا برگزار می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها