کد خبر: 306603
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۲ ۱۹:۰۹:۰۲
| |

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی هشدار داد؛

سهم برخی گونه‌های با ارزش شیلاتی به زیر یک درصد رسید

محمد پورکاظمی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی عنوان کرد: متاسفانه سهم برخی گونه‌های با ارزش شیلاتی به زیر یک درصد رسیده و اگر اقدام موثر صورت نگیرد در آینده‌ای نزدیک عواقب جبران ناپذیری گریبان گیر طبیعت خواهد شد.

سهم برخی گونه‌های با ارزش شیلاتی به زیر یک درصد رسید
کد خبر: 306603
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۲ ۱۹:۰۹:۰۲

اعتمادآنلاین| محمد پورکاظمی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی گفت: متاسفانه سهم برخی گونه های اقتصادی و با ارزش شیلاتی به زیر یک درصد رسیده که اگر اقدامات موثر در این مورد صورت نگیرد در آینده ای نزدیک با به هم خوردن تعادل اکوسیستم دریایی، عواقب جبران ناپذیری گریبان گیر طبیعت خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، با اشاره به اینکه اهمیت حفاظت از گونه های در معرض خطر آبزیان به همان میزانی است که کارشناسان محیط زیست در مورد حیوانی مانند یوزپلنگ اعلام خطر می کنند، افزود: محققان علوم شیلاتی کشور برای حفظ ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی آبزیان، اقدامات موثری انجام داده اند که تشکیل بانک ژن زنده، بانک اسپرم، بانک بافت و DNA در استان های مختلف، از نمونه های آن است.

وی ایجاد کارگروه تقسیم بندی شده بر حسب مناطق جغرافیایی، کار مشترک بین نهادهای دولتی و خصوصی و احیای برخی از گونه های در معرض انقراض را از مهمترین اقداماتی دانست که باید در زمینه حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان انجام شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها