کد خبر: 306623
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ۰۸:۲۵:۰۰
| |

ایران از سکوت شورای امنیت مقابل کشتار غیرنظامیان انتقاد کرد

نماینده ایران در جلسه شورای امنیت گفت: یکی از مشکلات اساسی در حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه تصمیم‌گیری بر اساس ملاحظات سیاسی و مسئول نشناختن عاملان جنایات است.

ایران از سکوت شورای امنیت مقابل کشتار غیرنظامیان انتقاد کرد
کد خبر: 306623
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ۰۸:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید تخت‌روانچی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌ها سخنرانی می‌کرد، گفت: موارد متعددی وجود دارد که سازمان ملل و به ویژه شورای امنیت در قبال جنایات علیه غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه سکوت اختیار کرده‌اند.

او به برخی از این موارد، از جمله حملات هوایی آمریکا در افغانستان و حملات هوایی رژیم سعودی در یمن اشاره کرد که در نتیجه آنها تعداد زیادی از شهروندان غیرنظامی، از جمله زنان و کودکان، کشته و زخمی شده‌اند.

نماینده کشورمان همچنین به کشته شدن بیش از 280 نفر و زخمی شدن بیش از 32 هزار نفر از تظاهرات‌کنندگان در غزه به دست نظامیان رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: سکوت تنها واکنش شورای امنیت به این جنایات بود.

او گفت: مقابله نکردن با اینگونه جنایات، عاملان آنها را در کشتار بیشتر غیرنظامیان گستاخ‌تر کرده و موجب فرسایش مستمر احترام به حقوق بین الملل بشردوستانه شده است که باید به آن پایان داده شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها