کد خبر: 307356
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مستقلین باعث افتادن آقای مطهری شدند/ نتیجه انتخابات هیات‌رئیسه مجلس را شکست نمی‌دانیم/ رای‌سفیدها عارف و لاریجانی را قبول نداشتند

فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس، گفت: ما یک فراکسیون مستقل و اصالت‌دار هستیم. ما به عنوان یک فراکسیون اصلاح‌طلب از آقای مطهری حمایت کردیم، اما مستقلین باعث افتادن آقای مطهری شدند. آنها بر سر ریاست آقای لاریجانی با نواب معامله کردند و آقای مطهری نایب‌رئیس نشد.

مستقلین باعث افتادن آقای مطهری شدند/ نتیجه انتخابات هیات‌رئیسه مجلس را شکست نمی‌دانیم/ رای‌سفیدها عارف و لاریجانی را قبول نداشتند
کد خبر: 307356
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه سعیدی، نماینده تهران و سخنگوی فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین به تحلیل انتخابات هیات‌رئیسه مجلس در اجلاسیه چهارم پرداخت و گفت: فراکسیون امید بر سر حرفش ماند و با وجودی که لیست جداگانه مستقل داد و با هیچ فراکسیونی ائتلاف نکرد، رای خود را داشت. البته چند ریزش داشت که چندان نبود.

او ادامه داد: انتخابات هیات رئیسه نشان داد که مستقلین و ولایی‌ها با یکدیگر ائتلاف کردند و کسی که در این میان قربانی شد آقای مطهری بود.

این نماینده مجلس با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی که پیش از انتخابات مجلس در خصوص ناکامی مطهری از تصاحب کرسی نایب‌رئیسی می‌شد، گفت: ما یک فراکسیون مستقل و اصالت‌دار هستیم. ما به عنوان یک فراکسیون اصلاح‌طلب از آقای مطهری حمایت کردیم، اما مستقلین باعث افتادن آقای مطهری شدند. آنها بر سر ریاست آقای لاریجانی با نواب معامله کردند و آقای مطهری نایب‌رئیس نشد.

سعیدی خاطرنشان کرد: مطهری حتی اگر نایب رئیس نباشد، از شخصیت، شأن و محبوبیتش در میان مردم کم نخواهد شد. رقابت می‌تواند شامل حذف یک نفر باشد و به نظر می‌رسد آقای مطهری در این جایگاه راحت‌تر بتوانند در مجلس صحبت کنند.

او در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت فراکسیون امید بعد از انتخابات تاکید کرد: فراکسیون امید وضعیت قبلی خود را دارد و متحد و منسجم طرح‌ها و برنامه‌های خود را پیش خواهد برد.

سخنگوی فراکسیون امید گفت: نتیجه انتخابات هیات‌رئیسه مجلس را یک شکست نمی‌دانیم و نمی‌توان گفت آقای عارف شکست خوردند. ما نشان دادیم که یک فراکسیون اصلاح‌طلب هویت دار هستیم و در همه موارد کاندیدا داریم. ما متحد و یکپارچه رای دادیم و رای ما هم مشخص است. بنابراین فراکسیون امید توان و ظرفیتش را به مردم نشان داد. اگر ما در صحنه رقابت شرکت نمی‌کردیم و کاندیدای ریاست نداشتیم شاید مردمی که به ما رای دادند گله می‌کردند.

سعیدی در خصوص چرایی عدم ائتلاف با ولایی‌ها بر سر گزینه ریاست، تاکید کرد: ولایی‌ها در مورد ریاست با ما صحبت نکردند و گزینه ریاست خودشان را داشتند و مشخص بود بر سر ریاست با ما به ائتلاف نخواهند رسید.

او ادامه داد: رای‌های سفیدی که در انتخاب رییس مجلس به صندوق‌ها ریخته شده، افرادی بودند که نه عارف و نه لاریجانی را قبول نداشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها